نماینده ولی‌فقیه در فارس از هیئات مذهبی و تشکل‌های مردمی برای برپایی موکب عزای حسینی در بین الحرمین شیراز در ایام اربعین حسینی دعوت کرد.
کد خبر: ۹۹۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 15 September 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام صبح امروز در نشست هماهنگی گرامیداشت اربعین حسینی که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت باید نقش‌آفرینی مناسب خود را در این ایام و مناسبت‌های مذهبی داشته باشد.

وی ادامه داد: شیراز از قدیم به بین‌الحرمین مشهور بوده و اصطلاح جدیدی هم نیست که جعل شده باشد و در واقع این نوع تعبیرها در این شهر مذهبی قدمت داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: عدم امکان شرکت در زیارت اربعین در کربلای معلی در سال گذشته این ذهنیت را ایجاد کرد که بین‌الحرمین شیراز را برجسته کنیم و انصافا مردم هم استقبال خوبی کردند و موکب‌ها و هیئات نیز مستقر شدند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه آنچه که امروز موجب برپایی مجدد این جلسه در سال جاری شده، باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم اربعین حسینی نسبت به سال گذشته است، گفت: از هر سنت حسنه‌ای که بنا گذاشته می‌شود و بین مردم جا می‌افتد، باید حمایت ویژه کرد.

 

وی با بیان اینکه هر مناسبت مذهبی باید با برنامه‌های آیینی برای مردم و نسل جوان طراحی شود، خواستار انعکاس مراسم اربعین امسال در حرم سوم در سطح ملی شد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگرچه مناسبت بزرگداشت احمد بن موسی در دهه کرامت طبق روال هرساله برگزار می‌شود اما جای خالی یک مراسم در روز شهادت احمد بن موسی(ع) احساس می‌شود، گفت: این موضوع در سال‌های گذشته کم رنگ شده است.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر تدوین برنامه مناسب، مدون و مفصل در این باره، اظهار کرد: کم رنگ شدن این موضوع مسلما یک هدفگذاری صهیونیستی بوده که شیراز را از حرم سوم بودن بیندازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار