لطفی همچنین لزوم مراجعه برای تزریق دز دوم واکسن در افرادی که دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند را یادآور شد و از روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان خواست، در تعامل با مسوولان شهرستان ها به ویژه فرمانداران و ائمه جمعه، اهداف و برنامه های حوزه سلامت در هر منطقه و شهرستان را پیگیری و دنبال کنند.
کد خبر: ۹۹۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 16 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مسئولان امیدوارند با تشدید واکسیناسیون عمومی بتوانند شیوع افسار گسیخته این ویروس را تحت کنترل خود در آورند. از این رو بیش از پیش علاوه بر تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی بر اهمیت و حساسیت دریافت دز دوم نیز تاکید دارند.

واکسیناسیون کرونا یک موضوع ملی و نیازمند همکاری تمام سازمان هاست

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست ستاد مدیریت کرونای این دانشگاه بر لزوم مشارکت و همکاری همگانی برای اجرای بهتر برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا و دریافت دز دوم واکسن تاکید کرد.

مهرزاد لطفی در چهارصد و ششمین نشست دانشگاهی مدیریت کرونا و ارتباط ویدئو کنفرانسی با روسای مراکز بهداشت شیراز و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها، با اشاره به اهمیت اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا بر اساس اولویت های سنی و شغلی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این برنامه را یک اقدام مهم ملی خواند که نیازمند همراهی، همکاری و مشارکت تمام سازمان ها، نهادها و ادارات دولتی و خصوصی است.

وی اضافه کرد: برای مدیریت موفق کرونا در استان، تمام شبکه های بهداشت و درمان در شهرستان ها با تمام توان در حال تلاش و فعالیت هستند و عملکرد مجموعه سلامت استان به صورت روزانه در ستاد مدیریت کرونا بررسی و موارد مختلف از سوی کارگروه های این ستاد، پیگیری می شود.

لطفی پیشبرد موفق برنامه واکسیناسیون و تلاش برای اجرای هرچه بهتر این برنامه ملی را در اولویت نخست کار روسای شبکه های بهداشت و درمان دانست.

او با بیان اهمیت توسعه واکسیناسیون به عنوان راهکار مهم افزایش ایمنی جامعه در برابر این اپیدمی، بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه با مشارکت مسوولان شبکه های بهداشت و درمان، مسوولان شهرستان ها و رسانه ها تاکید کرد.

لطفی همچنین لزوم مراجعه برای تزریق دز دوم واکسن در افرادی که دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند را یادآور شد و از روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان خواست، در تعامل با مسوولان شهرستان ها به ویژه فرمانداران و ائمه جمعه، اهداف و برنامه های حوزه سلامت در هر منطقه و شهرستان را پیگیری و دنبال کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به شرایط متفاوت شهرستان ها، نوع مشاغل و همچنین وجود جمعیت عشایری، بر راه اندازی مراکز سیار واکسیناسیون برای ارایه بهتر خدمات به جمعیت هدف تاکید کرد.

نقش موثر و مهم خیرین در پیشبرد بهتر اهداف سلامت

او با تبیین نقش موثر و مهم خیرین در پیشبرد بهتر اهداف سلامت محور به ویژه در زمینه مقابله با کرونا و اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا، از همراهی و مشارکت آنها در پیشبرد اهداف عرصه سلامت، تقدیر کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در مقطع حساسی از تاریخ قرار داریم و کار بزرگی برای کنترل و مقابله با بیماری کووید۱۹ در حال انجام است و عظمت و بزرگی اقدامات مجموعه سلامت در تاریخ ماندگار خواهد شد.

او همچنین از مردم خواست به شایعاتی که گاهی ممکن است در فضای مجازی منتشر شود توجه نکنند و اخبار و اطلاعات مختلف حوزه سلامت را، تنها از منابع رسمی و معتبر دریافت کنند.

 

برچسب ها: واکسن ، کروتا ، دوردوم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار