مهدی نصیری: میانگین تولید این محصول سه و نیم تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود امسال ۱۷ هزار تن انگور دیم از باغ‌های شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۹۹۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 17 September 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی سپیدان گفت: بیش از دو هزار باغدار سپیدانی برداشت انگور از تاکستان‌های دیم در این شهرستان را آغاز کردند.
مهدی نصیری افزود: سطح زیر کشت انگور دیم در شهرستان سپیدان پنج هزار هکتار است.
وی ادامه داد: میانگین تولید این محصول سه و نیم تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود امسال ۱۷ هزار تن انگور دیم از باغ‌های شهرستان برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی سپیدان با بیان اینکه مهمترین ارقام انگور دیم در سپیدان عسکری، ریش بابا، شیرازی، رطبی و سیاه سمرقندیست گفت: رقم عسکری به عنوان رقم زودرس و سمرقندی به عنوان رقم دیررس در شهرستان برداشت می‌شود.
وی افزود: این ارقام علاوه بر تطابق و سازش پذیری با شرایط دیم، از مقاومت بالایی نسبت به آفات و بیماری ها، عملکرد مطلوب دارد و از طعم، مزه و بازار پسندی رضایت بخشی نیز برخورداراست.
نصیری تصریح کرد: محصول تولیدی از تاکستان‌های دیم این شهرستان به دلیل استفاده از کود‌های دامی و کمپوست و حداقل استفاده از کود‌های شیمیایی و سموم دفع آفات در زمره محصولات سالم به شمار می‌آید.
نصیری افزود: صد درصد باغ‌های انگور در شهرستان سپیدان دیم است و غالبا در اراضی شیب دار کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی سپیدان گفت: انگورسپیدان علاوه بر تامین بازار‌های استانی به استان‌های جنوبی و همجوار فارس هم صادر می‌شود.
شهرستان سپیدان یکی از مناطق کوهستانی و سردسیر فارس است و در فاصله ۷۵ کیلومتری شیراز مرکز استان قرار دارد.

 

برچسب ها: برداشت ، انگور ، سپیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار