مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های کامفیروز شهرستان مرودشت همچنان ادامه دارد و در حال حاضر شش اکیپ از نیروهای اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری برای کمک به مهار آتش‌سوزی به منطقه اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۹۹۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 17 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عبدالحسن صمدنژاد اظهار کرد: آتش‌سوزی که شامگاه پنجشنبه ۲۵ شهریور در ارتفاعات مقیم آباد واقع در روستای خواجه‌ای کامفیروز آغاز شده بود،همان دیشب مهار شد اما صبح امروز آتش‌سوزی از نقطه‌ای دیگر دوباره شعله‌ور شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: نیروهای مردمی و نیروهای منابع ‌طبیعی و زیست محیطی از صبح امروز در تلاش برای مهار و خاموش کردن آتش هستند.

وی افزود: در ابتدا ۱۶ نفر از شهرستان مرودشت برای خاموش کردن آتش اعزام شدند. اما در حال حاضر شش اکیپ مجهز دیگر از نیروهای اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و گروه‌هایی از شهرستان مرودشت و شهرستان‌های همجوار هم به گروه قبلی ملحق شده‌اند.

صمدنژاد گفت: دیشب یک فرود بالگرد برای انتقال نیروها به ارتفاعات برای کمک به مهار آتش به منطقه اعزام شد که به دلیل وضعیت وزش باد در منطقه و جنگلی بودن محل آتش‌سوزی ماموریت محقق نشد و بالگرد نتوانست نیروها را در منطقه موردنظر پیاده کند.

وی اضافه کرد: امروز بالگرد دیگری برای اعزام نیروهای امدادی به محل آتش‌سوزی فرستاده شده است و امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم موفق به مهار آتش‌سوزی شویم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس بدون بیان دلیل آتش سوزی اظهار داشت:میزان دقیق خسارت‌های وارده به عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی منطقه هنوز مشخص نیست و به محض مهار کامل آتش‌سوزی، اقدامات لازم برای برداشت دقیق مختصات انجام می‌شود.

بخش کامفیروز در شهرستان مرودشت واقع است و در ۱۳۶ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.



برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ، کامفیروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار