رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرین دشت عنوان کرد: امروز ما در گام دوم انقلاب و در چله دوم همه ما وظیفه داریم تا راه امام و شهدا را ادامه دهیم زیرا دشمن با تاکتیک جنگ نرم معنویات و اخلاقیات ما را نشانه گرفته است.
کد خبر: ۹۹۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 18 September 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام غلامرضا دروند پور در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان زرین دشت اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران، در حالی قدم در چله دوم انقلاب می‌گذارد که به برکت رشادت‌ها و از خودگذشتگی جوانان در هشت سال دفاع مقدس، چله اول انقلاب را با عزت و اقتدار پشت سر گذاشته و با امید و تجربه چهل ساله وارد گام دوم انقلاب شده است.

وی افزود: آنچه که جوانان و مردم عزیز ایران در چله دوم انقلاب باید به آن توجه کنند این است که ما هر چه از لحاظ زمان از دفاع مقدس دور می‌شویم، باید از لحاظ معرفت، به‌دفاع مقدّس نزدیک‌تر شویم.

خطیب نماز جمعه شهرستان زرین دشت با بیان اینکه از خود گذشتگی‌ها، رشادت‌ها، دلاوری‌ها، پایبند بودن به اصول انقلاب، تبعیت بی چون و چرا از ولایت، معنویت و اخلاق، باید در زندگی ما برجسته شود، تاکید کرد: معنویت و اخلاق نیاز اصلی جامعه اسلامی است که در سایه آن اخلاص، از خودگذشتگی، شجاعت، و کمک به نیازمندان شکل می‌گیرد.

امام جمعه زرین دشت تصریح کرد: اگر شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه رشد کرد آثار آن را در همه عرصه‌های فردی و اجتماعی مشاهده خواهیم کرد.

او یکی از بهترین دانشگاه‌های اخلاق و معنویت، دانشگاه هشت سال دفاع مقدس دانست و ابراز کرد: دفاع مقدس دانشگاهی بود که در آن پیر و جوان، زن و مرد شرکت کرده بودند و نمونه بارز آن نوجوان ۱۳ ساله‌ای است که برای حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی نارنجک به خودش می‌بندد و با رفتن به زیر تانک دشمن اجازه نداد دشمن خاک مقدس ایران را تصرف کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرین دشت عنوان کرد: امروز ما در گام دوم انقلاب و در چله دوم همه ما وظیفه داریم تا راه امام و شهدا را ادامه دهیم زیرا دشمن با تاکتیک جنگ نرم معنویات و اخلاقیات ما را نشانه گرفته است.

دروند پور لازمه مقابله با جنگ نرم دشمن را احیای پوشش و بصیرت فاطمی در بین دختران و زنان انقلابی و علم علوی و اخلاق نبوی در بین پسران و مردان دانست.

امام جمعه زرین دشت متذکر شد: باید رزمندگان نیز با روایت سجادی وارد میدان شده و یاد شهدا، رشادتهای رزمندگان و صبر آزادگان را در بین جوانان روایت کنند.

حجت الاسلام دروند پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: بحمدلله امسال در حوزه علمیه مهدیه فاطمیه شهرستان زرین دشت تعدای از نوجوانهای عزیز وارد شده اند تا فقه امام صادق (ع) را یاد بگیرند که این خود یک جهاد بزرگ علمی است که پدران و مادران فرزندشان را راهی حوزه علمیه کنند.

وی یادآور شد: ما در گام دوم انقلاب نیازمند نخبه‌های علمی در حوزه‌های علمیه داریم بنده در همین مکان مقدس اولاً از خانواده‌های محترم وانقلابی وهمچنین از معلمان و فرهنگیان خواستارم که فرزندان یا دانش آموزانشان را برای حضور در حوزه علمیه تشویق کنند.

امام جمعه زرین دشت ضمن انتقاد از بهانه حضور نیافتن مردم در مساجد گفت: متأسفانه امروز همه کرونا را بهانه قرار داده اند در حالی که اجتماعات دیگر همچنان پابر جاست.

خطیب جمعه زرین دشت ادامه داد: یکی از فرهنگ‌های دفاع مقدس زنده کردن مساجد است زیرا شهدا هشت سال دفاع مقدس، شهدای عزیز مدافع حرم شهید عزیز سردار سلیمانی و شهید حججی اینها پرورش یافته مساجد هستند چرا که برنامه‌های اعزام رزمندگان از مساجد بوده پس می‌طلبد در چهله دوم انقلاب فرهنگ احیای مساجد را گسترش بدهیم.

دروند پور در خاتمه اضافه کرد: برای رونق بخشیدن به مساجد باید فعال کردن پایگاه‌های بسیج توسط روحانیون با اجرای برنامه‌های فرهنگی برای جوانان معارف دفاع مقدس تبیین شود.

دروند پور در خاتمه با اشاره به بازگشایی مدارس اضافه کرد: بنده از همه مردم عزیز شهرستان درخواست دارم همانطور که به فکر تهیه لوازم مدرسه فرزندانشان هستند دانش آموزان نیازمند راهم فراموش نکنند چرا که یکی از درس‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب کمک به نیازمندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار