هرگونه استفاده از فاضلاب خام در آبیاری محصولات کشاورزی در شهرستان کازرون ممنوع است.
کد خبر: ۹۹۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 18 September 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: فعالیت‌های کشاورزی با آب‌های نامتعارف و غیربهداشتی برای مصرف کننده و تولیدکننده اثرات زیانباری دارد.
وی افزود: هر ساله در نیمه اول سال، که بارندگی‌ها کم می‌شود و کشاورزان با مشکل کمبود آب برای آبیاری مواجه می‌شوند، گزارشاتی از تخلفات آبیاری با فاضلاب هم به دست مسئولان می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه این اداره وظیفه قلع و قمع و تخریب اراضی کشاورزی آبیاری شده با آب‌های نامتعارف را براساس قانون ندارد، افزود: پیرو بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، تعدادی از مزارع ذرت علوفه‌ای که با فاضلاب اقدام به آبیاری می‌کردند شناسایی و به شبکه بهداشت معرفی شده است.
رشیدی اظهار داشت: شبکه بهداشت براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی که در آن قانوگذار استفاده از فاضلاب خام را برای مصارف کشاورزی ممنوع کرده است علیه کشاورز متخلف به دستگاه قضایی شکایت می‌کند.
وی با تاکید براینکه جهاد کشاورزی وظیفه صیانت از کیفیت محصولات کشاورزی به ویژه سبزی و صیفی جات که به صورت تازه خوری و خام استفاده می‌شود را دارد، تصریح کرد: هم اکنون هیچگونه سبزی کاری در این شهرستان با آب‌های نامتعارف وجود ندارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: کارشناسان این مدیریت به صورت مستمر زمین‌های کشاورزی شهرستان کازرون را به لحاظ استفاده از آب‌های نامتعارف رصد می‌کنند و مردم در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند به کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اطلاع داده تا کارشناسان این کارگروه موضوع را پیگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار