امام جمعه موقت نی‌ریز همچنین به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: «مهر ماه بازگشایی مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است که افراد به تعلیم و تربیت می‌پردازند. آموزش و پرورش ستون فقرات نظام و وظیفه آن حساس است. من خواهش می‌کنم از معلمان زحمتکش تکریم شود. متأسفانه نگاه مجلس و قوا به این سازمان، نگاه درستی نیست. در تمام کشورهای پیشرفته دنیا چقدر بودجه به آموزش ‌می‌دهند و ما چقدر نسبت به معلمان بی‌تفاوت هستیم. باید به تعلیم فرزندان و پرورش آنها اهمیت داد.»
کد خبر: ۹۹۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 19 September 2021

تابناک فارس به نقل از هورگان: حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نمازجمعه 26 شهریور، به انتقاداتی که در رابطه با اکتشاف معدن پهنابه در نمازجمعه هفته قبل مطرح شد اشاره کرد و گفت: «عده‌ای گفتند که امام‌جمعه با اشتغال‌زایی مخالف است. این را بگویم که حمایت از محیط‌زیست به معنای مخالفت با اشتغال نیست.»

وی افزود: «رهبر معظم انقلاب فرمود هر کاری دولت می‌کند، باید پیوست عدالت داشته باشد. بنده هم این را می‌گویم که در هرکار باید پیوست محیط‌زیست داشته باشیم؛ چرا که مطالبه رهبری حفظ محیط‌زیست است. در جایی که مردم مرتع دارند، دامدارند و مشغول به کشاورزی هستند، اگر معدن قرار بگیرد، این بیچاره‌ها کجا بروند؟ افرادی که برای کشف معدن می‌خواهند اقدام کنند، اول از منابع‌طبیعی استان استعلام بگیرند که آیا اجازه دارند در اینجا معدن بزنند یا نه. »

خطیب جمعه نی‌ریز به آتش‌سوزی هفته گذشته در منطقه دور قلات اشاره کرد و گفت: «با رئیس اداره منابع‌طبیعی جلسه داشتم. تصاویر را که نشان دادند، ۱۰۰ هکتار از پوشش گیاهی به همراه حیوانات سوخته بودند و چقدر متأثر شدم.»

حجت‌الاسلام فقیه با اشاره به ۳۱ شهریور و آغاز هفته‌ دفاع‌مقدس، گفت: «شهدایی که به آنها افتخار می‌کنیم، اکثراً جوان و از قشر محروم جامعه و عاشق ولایت بودند. جانبازانی که برای مملکت از خودگذشتگی کردند. باید از آنها هم تجلیل کرد. وصیت‌نامه شهدا را نگاه کنید؛ اشاره به قرآن، اهل‌بیت، اسلام و دین دارند. می‌گفتند مراقب زحمات امام خمینی و ولایت باشید. شهدا هدفشان مقدس بود. ما باید راه آنها را ادامه داده، به محرومان و طبقات مستضعف خدمت کنیم و باری از دوش آنان برداریم. خانواده شهدا هم که چشم و چراغ مردم هستند وظیفه دارند راه شهید را ادامه داده، تا مردم از آنان الگوبرداری کنند. ان‌شاءا... حقایق جبهه و جنگ برای کودکان و نوجوانان گفته شود تا بفهمند چقدر برای این انقلاب زحمت کشیده شده است.»

وی همچنین به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: «مهر ماه بازگشایی مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است که افراد به تعلیم و تربیت می‌پردازند. آموزش و پرورش ستون فقرات نظام و وظیفه آن حساس است. من خواهش می‌کنم از معلمان زحمتکش تکریم شود. متأسفانه نگاه مجلس و قوا به این سازمان، نگاه درستی نیست. در تمام کشورهای پیشرفته دنیا چقدر بودجه به آموزش ‌می‌دهند و ما چقدر نسبت به معلمان بی‌تفاوت هستیم. باید به تعلیم فرزندان و پرورش آنها اهمیت داد.»

خطیب جمعه نی‌ریز در ادامه به مسئله حقابه مردم قطرویه از سد چشمه عاشق پرداخت و گفت: «چند هزار نفر از چاه‌های کنار این سد استفاده می‌کردند و حالا زندگیشان دارد از بین می‌رود و مهاجرت می‌کنند. باید طبق قانون، ابتدا آب سد را به آب ‌شرب و کشاورزی مردم منطقه اختصاص و بعداً به فولاد می‌دادند. با توجه به این که فولاد باعث آلودگی محیط‌زیست می‌شود، نباید حق کشاورزان را پایمال کند. البته مسئولان قول داده‌اند مشکل را برطرف کنند.»

امام جمعه موقت نی‌ریز برنامه عاطفه‌ها با شعار «باهم مشق محبت بنویسیم» را یادآور شد و خواست تا برای تأمین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند به کمیته‌امداد کمک شود.

حجت‌الاسلام فقیه گفت: «کسانی که توان مالی دارند، باید از طرح اکرام ایتام حمایت کنند و در تأمین مایحتاج فرزندان معنوی خود کوشا باشند.»

خطیب جمعه نی‌ریز روز بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار و روز شعر و ادب فارسی را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: «ما ۱۰ شاعر بزرگ در دنیا داریم که سهم ایران، ۳ شاعر معروف است؛ سعدی، حافظ و مولانا جزو آن شاعران بزرگ هستند و ما باید به وجود آنها افتخار کنیم. ادبیات یعنی هنر و فرهنگ که متأسفانه توجه لازمی به این حوزه نشده است. لذا شعرهای ما باید معنا و مفهوم داشته باشد و در حوزه حماسی و ایثار به کار گرفته شود.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار