مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه عمده زراعت سیب‌زمینی طرح استمرار در روستای چاه ‌نهر از توابع بخش مرکزی شهرستان لارستان است، افزود: با توجه به تجربه سال های قبل پیش بینی می شود بیش از 15 هزار تن سیب زمینی در این شهرستان تولید شود.
کد خبر: ۹۹۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 19 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایانا: محمدجواد مظفری گفت: پیش بینی می شود تا نیمه مهر ماه 550 هکتار از اراضی شهرستان لارستان به زیر کشت سیب زمینی طرح استمرار برود که عمدتا با بذر رقم سانته خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عمده زراعت سیب‌زمینی طرح استمرار در روستای چاه ‌نهر از توابع بخش مرکزی شهرستان لارستان است، افزود: با توجه به تجربه سال های قبل پیش بینی می شود بیش از 15 هزار تن سیب زمینی در این شهرستان تولید شود.

او با اشاره به اینکه کشت سیب‌زمینی در شهرستان لارستان به صورت بهاره و پاییز انجام می شود، تصریح کرد: این کشت با هدف تامین سیب زمینی در فصول سرد سال که امکان کاشت تا برداشت برای اکثر نقاط کشور نیست، صورت می گیرد.

به گفته وی؛ عملیات کاشت و برداشت سیب زمینی در شهرستان لارستان به صورت مکانیزه انجام می شود و همه مزارع به روش قطره ای آبیاری می‌شوند.

برچسب ها: تولید ، سیب زمینی ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار