رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز، خواستار تشکیل کمیته‌ای ویژه برای تعیین تکلیف کارخانه‌های سیمان، پشم شیشه، روغن نباتی، دنا و شرکت‌های تولید نشاسته و دعوت از همه سازمان‌های ذیربط در سطح تصمیم گیری شد.
کد خبر: ۹۹۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 20 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مسعود زارعی در صحن علنی شورای شهر شیراز بیان کرد: شیراز با سوابق درخشان مذهبی، فرهنگی، اقتصادی با تاریخی چند هزار ساله همانند سایر شهرهای جهان این روزها مشغول مبارزه‌ای سخت و جانفرسا با همه گیری ویروس منحوس کرونا است.

او افزود: این مبارزه نه تنها منابع اقتصادی کمیاب را تحت تاثیر قرار داده بلکه مهمتراز آن، موجب تضعیف بهداشت روانی جامعه شده است.

زارعی ادامه داد: آثار منفی طولانی شدن دوره همه گیری ویروس منحوس موجب بروز آسیب‌های روانی و اجتماعی فراوانی شده و باید برای کنترل و به حداقل رساندن عوارض و پیامدهای حاصل از این آسیب‌ها، برنامه‌ای جامع تدوین شود.

او تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید برنامه‌های اجرایی خود را برای مدیریت و کاهش آسیبهای روانی و اجتماعی حاصل از پاندمی کرونا را در اسرع وقت ارائه کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: در دروان پسا کرونا نیز باید توجه ویژه به بحث اشتغال و سرمایه گذاری داشت، چرا که عوارض اقتصادی کرونا و نیز تحریم‌های ناجوانمردانه موجب کوچک شدن اقتصاد و کمبود منابع مالی برای اجرای برنامه‌های عمرانی و خدماتی شده است.

او افزود: قطع به یقین عبور از این شرایط نیازمند همکاری شهرداریها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با توان مالی و ظرفیت‌های حقوقی و اقتصادی متنوع و متعدد از یک سو و بخش خصوصی و صاحبان سرمایه از سوی دیگر است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: اگر مجموعه مدیریت شهری بتواند در دنیای رقابتی، نقاط قوت و ضعف شهر خود را بشناسد و در صدد تقویت مزایای رقابتی آن برآید از این رهگذر شهر می‌تواند نقطه اتکایی در حوزه اقتصادی شهری بیابد.

زارعی تأکید کرد: وظیفه کنونی مدیریت شهری تنها به مواردی از قبیل برنامه ریزی، خدمات رسانی، مدیریت فرهنگ محلی و انجام پروژه‌های عمرانی و محدود نمی‌شود بلکه جهت‌ دهی فعالیت‌های شهری و ترسیم چشم انداز شهر در راستای دستیابی به توسعه اقتصادی پایدار، از جمله مهمترین وظایف مدیران شهری بویژه در دوره پسا کرونا خواهد بود.

او همچنین بر لزوم تشکیل تیم کارشناسی خبره متشکل از متخصصین حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری در سطح شهرداری و خارج از آن بمنظور ارائه پیشنهادات کاربردی و تهیه طرح جامع کوتاه مدت جذب سرمایه با محوریت کمیسیون سرمایه گذاری و ارائه گزارش دوره‌ای و مستمر و پیشرفت اقدامات اجرایی در صحن شورا تأکید کرد.

زارعی از لزوم تدوین سند راهبردی دوره ششم بمنظور تعیین تکلیف موضوع مهم و حیاتی سرمایه انسانی در شهرداری و تقویت رفاهیات نیروهای کار بویژه پاکبانان، نیروهای پسماند و فضای سبز و حفظ و کرامت کارکنان سخن گفت و اظهار کرد: شهرداری با به نتیجه رساندن باشگاه فرهنگی رفاهی و ورزشی کارکنان از یک سو و ارزیابی عملکرد کارکنان بمنظور ارتقاء و افزایش کارآمدی منابع انسانی در شهرداری باید در راستای افزایش بهره وری سازمانی و همچنین برنامه جامعه آموزش تخصصی با محوریت کمیسیون برنامه و بودجه اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو شورای شیراز، بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه بررسی عملکرد حوزه مهم بازرسی و حراست در شهرداری و سازمان‌های وابسته و تقویت زمینه‌های ارتقاء سیستم بازرسی و حراست برای صیانت بیشتر از کرامت انسانی و از بین بردن زمینه‌های سوءاستفاده احتمالی در همه سطوح با محوریت کمیته رسیدگی به شکایات و ارائه گزارش مستمر تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار