مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: هرگونه خرید و فروش زمین‌های کشاورزی بدون کسب مجوز از جهادکشاورزی پیگرد قانونی دارد و با خاطیان وفق قانون برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 20 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علیرضا بصیری مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز اظهارکرد: بر اساس نص صریح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هر گونه فروش، افراز، تفکیک و ساخت وساز در زمین‌های کشاورزی (حتی دارای اسناد رسمی) بدون موافقت و کسب مجوز‌های لازم از جهادکشاورزی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

او گفت: اخیرا بنگاه‌های املاک شهرستان به قصد فروش زمین‌های کشاورزی واقع در منطقه موسوم به «تاجویه» معاملات غیرقانونی متعددی انجام داده‌اند که کاملا مغایر با مقررات موجود و دارای کمترین حد نصاب فنی بوده و بنابراین وفق قوانین مربوط این معاملات باطل است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز تصریح کرد: بر همین اساس و در هفته گذشته با دستور مقام قضایی چندین مورد ساخت و ساز غیرمجاز توام با خرد شدن اراضی کشاورزی شناسایی و تخریب شد.

بصیری تاکید کرد: در این خصوص قطعا پیگیری و برخورد قانونی با فروشنده خاطی و بنگاه‌های تنظیم‌کننده مبایعه‌نامه صورت خواهدگرفت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی و وقوع جرم، از این گونه معاملات غیر قانونی، در منطقه مذکور و سایر نقاط مشابه جدا خودداری کرده و چنانچه معامله‌ای صورت گرفته است فورا نسبت به فسخ آن اقدام کنند تا بیش از این متضرر نشوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار