رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:با توجه به گستردگی مراکز واکسیناسیون کرونا در فارس، لازم است جمعیت گروه هدف که افراد بالای ۱۸ سال را تشکیل می دهند، برای دریافت واکسن تعلل نکنند.
کد خبر: ۹۹۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 20 September 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: دکتر مهرزاد لطفی ظهر دوشنبه در نشست روزانه مدیریت کرونا در استان فارس با دعوت از افراد بالای ۱۸ سال استان برای دریافت سریع واکسن علیه کرونا ویروس تاکید کرد: واکسیناسیون علیه کرونا ویروس در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری تأثیر بسیاری دارد و لازم است جمعیت گروه هدف برای دریافت واکسن علیه این بیماری بشتابند.

او از اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در کاهش مرگ و میر و جلوگیری از بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خبر داد و اظهار کرد: بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در شرایط فعلی به افرادی که هنوز واکسن نکرده‌اند، اختصاص دارد که این امر نشانگر تأثیر واکسیناسیون در برابر این بیماری است.

رئیس دانشگاه گفت: با توجه به گستردگی مراکز انجام واکسیناسیون کرونا ویروس در استان فارس، لازم است جمعیت گروه هدف که افراد بالای ۱۸ سال را تشکیل می‌دهند، برای دریافت واکسن تعلل نکنند.

دکتر لطفی با ابراز نگرانی در خصوص کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، تاکید کرد: واکسیناسیون همراه با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ پیشگیری کند، بنابراین افراد واکسینه شده باید همانند افرادی که در انتظار نوبت دریافت واکسن علیه کرونا ویروس هستند، در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت داشته باشند.

او با ابراز نگرانی از روند افزایشی مراجعه افراد مبتلا و دارای علائم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته استان خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام توان و ظرفیت‌های موجود، برای مدیریت و کنترل این بیماری به ویژه در امر ایمن سازی مردم جامعه تلاش می‌کند، بنابراین لازم است مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان نظارت بیشتری بر رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و اماکن پر تردد داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از خبر آغاز نام نویسی دانش آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳) در سامانهsalamat.gov.ir خبر داد و گفت: با توجه به پیشگامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امر واکسیناسیون علیه کرونا ویروس از زمان تحویل تا تزریق، دانشگاه به محض دریافت سهمیه واکسن دانش آموزان از وزارت بهداشت، از طریق پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر، آغاز این برنامه را به اطلاع هم استانی‌ها می‌رساند.

او ضمن درخواست از شهروندان در خصوص رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کرونا ویروس اظهار کرد: مردم استان مطمئن باشند که در شرایط فعلی، اولویت مجموعه سلامت تأمین واکسن علیه این بیماری است تا بتوانیم به زودی تمامی مردم استان فارس را در برابر این بیماری ایمن کنیم.

برچسب ها: واکسن ، واکسن کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار