مدیر جهاد کشاورزی گراش فارس گفت: : عسل مرغوب و شیرین کنار که خواص درمانی نیز دارند به طور معمول از اواسط مهر ماه برداشت می شود و بر اساس پیش بینی ها امسال بیش از ۲۵ تن عسل تولید و روانه بازار خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 21 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان گراش سه شنبه از زبان حسن مرادی اعلام کرد: زنبور داران مناطق سردسیری هر ساله از اواسط شهریور تا پایان مهرماه همزمان با شروع فصل گلدهی درختان کنار به شهرستان وارد می شوند و توسط کارشناسان مدیریت با رعایت اصول فنی در محل های مناسب اسکان داده می شوند .

وی افزود: عسل مرغوب و شیرین کنار که خواص درمانی نیز دارند به طور معمول از اواسط مهر ماه برداشت می شود و بر اساس پیش بینی ها امسال بیش از ۲۵ تن عسل تولید و روانه بازار خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی گراش بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان مهرماه این زنبوردان بیش از ۹ هزار کلنی زنبور عسل وارد این شهرستان کنند.

مرادی ادامه داد: پایان آبان ماه و پس ازعملیات برداشت عسل کنار بخشی از این زنبورداران مجوزهای لازم برای کوچ مجدد را دریافت و ازمنطقه خارج می شوند.

او گفت: البته زمستان های معتدل شهرستان گراش نیز می تواند انتخاب خوبی برای بیشتر زنبوردارن به امید تولید عسل بهاره و بهره مندی از گل های زرد رنگ مزارع کلزا تا پایان اردیبهشت ماه سال جدید نیز در دشت های این شهرستان باشد.

پیش بینی برداشت هزار تن خرمای قصب در گراش

مدیر جهاد کشاورزی گراش همچنین گفت:برداشت خرما رقم زاهدی ( قصب ) از۲۶۰ هکتار نخلستان های این شهرستان آغاز شده که پیش بینی برداشت بیش از هزار تن از این رقم خرما وجود دارد.

مرادی افزود: برداشت قصب در شهرستان گراش هر ساله از اواخر شهریور ماه شروع و تا اواسط پاییز نیز ادامه دارد.

وی بیان کرد: رقم زاهدی از خرما های خشک است و در این طیف طبقه بندی می شود به همین خاطر شرایط نگهداری و انبار داری آن بسیار ساده و بازار پسندی خوبی نیز دارد

مرادی افزود: با وجود خشکسالی خرمای قصب امسال از کیفیت خوبی برخوردار است و محصول تولید شده فاقد هرگونه بقایای کود و سموم شیمیایی است و پس از برداشت علاوه بر ارسال به سایر استان ها به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز صادر می شود.

به گفته مرادی، شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

این شهرستان در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب ها: تولید ، عسل ، گراش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار