منصور امیریان با اشاره به میانگین تولید چهار تن شلتوک در هر هکتار از شالیزار های شهرستان بیضاء گفت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر 20 هزار و 896 تن شلتوک برداشت و از مقادیر مذکور، 65 درصد آن برنج سفید به دست آید.
کد خبر: ۹۹۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ 21 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایانا: منصور امیریان با اشاره به میانگین تولید چهار تن شلتوک در هر هکتار از شالیزار های شهرستان بیضاء گفت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر 20 هزار و 896 تن شلتوک برداشت و از مقادیر مذکور، 65 درصد آن برنج سفید به دست آید.

به گفته وی؛ برداشت شلتوک به روش مکانیزه و دستی از اواخر شهریور ماه شروع شده است و تا پایان مهرماه نیز ادامه دارد؛ محصول تولید شده علاوه بر مصرف مردم منطقه به دیگر شهرستان ها و استان های کشور نیز ارسال می شود.

امیریان با اشاره به کاشت و برداشت مکانیزه برنج در عمده شالیزارهای شهرستان بیضاء اضافه کرد: این امر کاهش هزینه ‌تولید، صرفه جویی در وقت، افزایش بهره‌وری نیروی کار و افزایش تولید محصول را به دنبال داشته است.

او بیان کرد: بیضاء از قطب های تولید برنج در استان فارس است؛ محصول برنج آن از رقم لنجانی است که با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک از عطر، بو و کیفیت ویژه ای برخوردار هست که باعث بازار پسند بودن آن شده است.

برچسب ها: برداشت ، شلتوک ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار