منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء گفت: با توجه به میانگین ۴ تن تولید شلتوک در هکتار، پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۲۰ هزار و ۸۹۶ تن شلتوک برداشت و از این میزان ۶۵ درصد برنج سفید تولید شود.
کد خبر: ۹۹۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ 22 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء گفت: با توجه به میانگین ۴ تن تولید شلتوک در هکتار، پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۲۰ هزار و ۸۹۶ تن شلتوک برداشت و از این میزان ۶۵ درصد برنج سفید تولید شود.

به گفته او، برداشت به روش مکانیزه و دستی از اواخر شهریورماه شروع شده است و تا پایان مهرماه ادامه دارد و محصول تولید شده به مصرف مردم منطقه و بخش دیگر نیز در سایر استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

امیریان بیان کرد: بیء از قطب‌های تولید برنج در استان است و برنج کشت شده رقم لنجانی است که شرایط آب وهوایی و خاک حاصلخیز باعث عطر و بوی خاص و کیفیت خوب برنج و مشتری پسند بودن آن شده است.

امیریان با اشاره به کاشت و برداشت مکانیزه برنج در عمده شالیزار‌های این شهرستان اضافه کرد: این امر کاهش هزینه تولید، صرفه جویی در وقت، افزایش بهره‌وری نیروی کار و افزایش تولید محصول را به دنبال داشته است.

برچسب ها: برداشت ، شلتوک ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار