طبق اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم‌اکنون تزریق واکسن برای افراد ۱۸ سال به بالا و دانش‌آموزان سال آخر متوسطه در سطح استان فارس انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۹۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 22 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایکنا: عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۳۱ شهریورماه در استودیو سلامت فارس با بیان اینکه در حال حاضر تزریق واکسن برای افراد ۱۸ سال به بالا و دانش‌آموزان سال آخر متوسطه انجام می‌شود، گفت: همچنین از امروز متولدان یکم مهر ۱۳۸۲ تا یکم مهر ۱۳۸۳ فراخوان شده‌اند تا برای دریافت واکسن با نام‌نویسی در سامانه https://salamat.gov.ir/ و دریافت پیامک نوبت‌دهی به مراکز واکسناسیون مراجعه کنند.

وی از راه‌اندازی بزرگترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون شیراز و استان فارس در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) خبر داد و افزود: این مرکز با همکاری سپاه فجر استان، شورای هماهنگی بانک‌ها و شهرداری شیراز آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

همتی از مردم خواست تا ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان به پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در سراسر استان مراجعه کرده و واکسن کروناویروس دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت شیوع کرونا در استان فارس پرداخت و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۹۰۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۹۷ هزار و ۹۳۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۸۰ هزار و ۵۷۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۹ هزار و ۸۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۳۷ هزار و ۸۰۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی با اشاره به بستری ۳۲۸ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را دو هزار و ۴۸۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۵۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با اعلام جان‌باختن هشت هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۵۶۸ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۳۸۴ هزار و ۵۲۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی با تصریح اینکه تاکنون، دو میلیون و ۸۰ هزار و ۳۴۳ دز واکسن در نوبت اول و ۸۳۲ هزار و ۶۸۰ دز واکسن در نوبت دوم به مردم استان تزریق شده است، افزود: مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا تاکنون در فارس به دو میلیون و ۹۱۳ هزار و ۲۳ دز رسیده است.

همتی همچنین از ارائه خدمات تشخیص سرپایی، معاینه و درمان به هزار و ۵۲۳ بیمار مشکوک و دارای علائم مراجعه کننده به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا(۱۶ ساعته) در فارس خبر داد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار