حسینی بوشهری با اشاره به بلند شدن صدای مخالفت عده‌ای با دولت انقلابی جدید گفت: انتظار می‌رود دست کوته فکران، منفعت طلبان ، سودجویان و سهم خواهان از سفره‌ انقلاب کوتاه شود که رفع این موانع همت بیشتر دولت انقلابی را می طلبد.
کد خبر: ۹۹۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 25 September 2021

تبنک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رستم، ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: پیام اربعین به ما این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل تبلیغات قوی و پر سر و صدای دشمن زنده نگه داریم چون در غیر این‌صورت آیندگان استفاده چندانی از فرهنگ شهید و شهادت نخواهند نمود.

وی افزود: تکیه بر برگزاری مراسم عزاداری و اربعین برای امام حسین(ع) ناظر به این نکته است که دشمنان از صدر اسلام تا کنون، در صدد محو و تحریف این قیام برآمده‌اند، اما با پایمردی اهل بیت(ع) و پیروانشان تا کنون به این هدف دست نیافته‌اند.

امام جمعه رستم، منحرف کردن نظام اسلامی ، حاکمیت الهی ، ارتجاع جامعه، دنباله‌روی از عصر جاهلیت اولی ، جاهلیت مدرن، حاکمیت نظام طاغوتی ، سکولار ، تغییر و انحراف شاخص جامعه را از اهداف بلند دشمن در این راه برشمرد و گفت: همچنین خطای محساباتی دشمن در عرصه تصمیم سازی، تصمیم گیری ، کتمان واقعیت ، کوچک نمایی توانمندی جبهه حق ، سیاه نمایی مشکلات ، بزرگ‌‌نمایی جبهه باطل و ایجاد دشمن هراسی نیز از جمله راهبردهای کلان جریان تحریف در سطح میانی به شمار می‌رود.

حسینی بوشهری بیان داشت: در مقطع صدر اسلام هدف دشمن به محاق بردن نگاه توحیدی و ترویج نگاه ضد دین و امروز ترویج نگاه سکولاری و به حاشیه بردن دین از صحنه زندگی مردم در ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی و اقتصادی است.

خطیب جمعه رستم در ادامه به تلاش دشمن در عرصه فرهنگی اشاره کرد و گفت: تبدیل سبک زندگی اسلامی به جاهلی، یادگار دیروز صدر اسلام است که امروزه در قالب دیگری یعنی تبدیل این سبک از اسلامی به غربی دنبال می‌شود و طراحان دیروز یهودیان بودند که امروز استکبار و رژیم صهیونیستی این مهم را در عرصه جنگ نرم دنبال می کند.

وی خاطرنشان کرد: به خطر افتادن منافع برخی خواص بی خاصیت، مهمترین دلیل مخالفت با ارزش‌های نظام انقلابی است و اگر دیروز منافقان ماسک مسلمانی داشتند امروز هم عده ای ماسک انقلابی‌گری دارند که با مخالفان دین ، سلطنت‌طلبان و منافقان هم‌سو شده‌اند.

حسینی بوشهری با اشاره به بلند شدن صدای مخالفت عده‌ای با دولت انقلابی جدید گفت: انتظار می‌رود دست کوته فکران، منفعت طلبان ، سودجویان و سهم خواهان از سفره‌ انقلاب کوتاه شود که رفع این موانع همت بیشتر دولت انقلابی را می طلبد.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا بیان داشت: از خانواده‌های معظم و معزز شهدا به خاطر صبر، بردباری و همراهی همیشگی‌شان قدردانی می‌کنیم و حضور همه را در این مسیر روشن ، مشارکت مردم و مسؤولان در برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گرامی می‌داریم.

امام حمعه رستم، با بیان لزوم اهمیت پیاده روی اربعین گفت: شرایط ، قانون قابل درک و با اهمیت است ولی خیانت متوکل صفتانی که در مسیر زیارت امام‌حسین(ع) نیز سنگ اندازی می‌کنند ولی برای سفر به ترکیه و... مشکلی نمی‌بینند، قابل چشم‌پوشی نیست و از شخص رئیس جمهور و وزیر راه تقاضا داریم که برای فراهم کردن تسهیلات و راه و مسیر زیارت مردم چاره ای بیاندیشند و از مردم نیز می‌خواهیم که در این راه با دلدادگی، صبوری کنند.

اشاره به حضور حماسی رئیس جمهور در ویدئو کنفراس اجلاس سالانه سازمان ملل و سخنرانی هزار و ۵۸۳ کلمه‌ای وی که باعث امبدآفرینی و ارائه سبک جدیدی از دیپلماسی توأم با عزت، حکمت، اقتدار و در شأن ملت ایران است نیز از دیگر مواردی بود که در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رستم بیان شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در پایان به ظرفیت بی نظیر جوانان و نخبگان ورزشی شهرستان رستم اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که مسئولان امر با توجه ویژه به ظرفیت ورزشی شهرستان، امکانات لازم را برای جوانان فراهم و زمینه رشد ، ترقی این جوانان که موفقیت‌های قابل تقدیری دارند را بیش از پیش فراهم نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار