معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که نیرو‌های اجرایی این شرکت براساس قانون اقدام به جمع آوری ۱۲۲۹ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز، در محدوده شهرستان شیراز شده‌اند.
کد خبر: ۹۹۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 25 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حسین صالحی معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز با یادآوری اینکه نصب و استفاده از دستگاه‌های استخراج برق غیرمجاز رمز ارزها، غیرقانونی و منجر به پیگرد‌های قضایی است، گفت: از ابتدای امسال ماموران شرکت توزیع نیروی برق شیراز ۱۲۲۹ دستگاه ماینر، شناسایی و جمع آوری کرده اند.

او ادامه داد: در حالی که هدف از پرداخت یارانه‌های کلان در بخش انرژی تامین آسایش و رفاه مردم است، استخراج غیر مجاز رمزارز آنهم با برق یارانه‌ای در حقیقت به نوعی بازفروش انرژی است که اینگونه استفاده‌ها فارغ از تاثیرات مخرب اقتصادی، هم باعث آسیب به تاسیسات برق و هم ایجاد محدودیت در استفاده مجاز و به حق سایر شهروندان محترم می‌شود.

صالحی بیان کرد: ماینر و کارت گرافیک‌های غیرمجاز جمع آوری شده زمینه استفاده غیرمجاز یک میلیون و ۹۱۸ هزار و ۴۲۷ کیلووات ساعت انرژی برق را فراهم کرده بود که برای اینکه متوجه بزرگی عدد انرژی برق سوء استفاده شده شویم، این میزان انرژی می‌تواند برق ۲۰۶۰ مشترک خانگی را در شبانه روز تامین کند.

صالحی گفت: این تعداد ماینر براساس گزارش‌های مردمی و راهکار‌های فنی مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز شناسایی و با دریافت حکم قضایی و همراهی ماموران نیروی انتظامی، جمع آوری شده است.

او ضمن اشاره به اینکه برق مشترکانی که اقدام به نصب ماینتر‌های قاچاق کرده بودند، به عنوان متخلف قطع شده و ماینر‌ها و کارت‌های گرافیک جمع آوری شده نیز توسط نیروی انتظامی ضبط شده است، گفت: افراد متخلف باید در مقابل قانون پاسخگو بوده و علاوه بر پرداخت هزینه برق مصرفی، جرایم تعیین شده از سوی دستگاه قضایی را نیز پرداخت کنند.

صالحی با یادآوری اینکه بیشترین میزان ماینر جمع آوری شده مربوط به دستگاه‌های نصب شده روی اشتراک‌های برق خانگی بوده است، گفت: تعداد ۲۸ دستگاه ماینرنصب شده روی انشعاب خانگی، ۷ دستگاه نصب شده روی انشعاب‌های صنعتی، ۴ دستگاه نصب شده روی انشعاب کشاورزی ۳ دستگاه روی انشعاب عمومی و یک مورد هم نصب شده روی سایر اشتراک‌ها و مابقی بصورت غیرمجاز از شبکه برق متصل بوده است.

او گفت: ارزش ریالی انرژی صرفه جویی شده به واسطه دستگاه‌های ماینر جمع آوری شده، بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۴۴۹ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال بوده است.

صالحی خاطرنشان کرد که نصب و استفاده از دستگاه‌های ماینر یاد شده، بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۷ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۶۷۸ ریال خسارت به سیستم برق عمومی وارد کرده است.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه شهروندان میتوانند اطلاعات خود را در مورد برق‌های غیرمجاز و نصب ماینرها، به این شرکت انعکاس دهند، گفت: گزارش دهنده از پاداش نقدی بهره‌مند میشود و میزان پاداش براساس مبلغ جریمه و قیمت انرژی مصرفی، محاسبه و از طریق توانیر به حساب فرد واریز میشود.

صالحی با قدردانی از دستگاه‌های قضایی و انتظامی، تاکید کرد که شرکت توزیع نیروی برق شیراز در برخورد با استفاده کنندگان از دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمزارز، قاطع و جدی بوده است.

این مقام مسئول در شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: از مردم درخواست می‌شود که اگر اطلاعی در این زمینه دارند طی تماس با شماره تلفن ۳۲۲۶۳۳۸۸ یا ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۱۲۱۰۰۰ یا مراجعه به پورتال الکترونیکی این شرکت، گزارش‌های خود را انتقال دهند.

برچسب ها: جمع آوری ، ماینر ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار