مسئول باغبانی جهاد کشاوری شهرستان کازرون گفت: سطح زیر کشت گل نرگس در این شهرستان نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۹۹۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ 26 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: زهرا پناه مسئول باغبانی جهاد کشاوری شهرستان کازرون گفت: کاشت گل نرگس در این شهرستان از اوایل مهر ماه آغاز و نیمه دی ماه زمان گل دهی و برداشت از نرگس زار‌های این شهرستان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بزرگ‌ترین دیم زار نرگس کشور در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون است، تصریح کرد: تا کنون ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان کازرون به گل نرگس اختصاص دارد.

پناه ابراز کرد: سازگاری گل نرگس با اقلیم موجود، مقاومت نسبت به کم آبی در شرایط خشکسالی، امکان پرورش در فضای باز، اشتغال زایی، جذب گردشگر و درآمد زایی از علل مهم افزایش سطح زیر کشت این گل در شهرستان کازرون است.

او در خصوص تاثیرگذاری تولید این گل در اشتغالزایی و ارزش اقتصادی آن، گفت: نرگس زار‌های کازرون برای ۴۰۰ نفر بهره بردار به صورت مستقیم و حدود ۱۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

پناه با اشاره به این‌که غیر از گل شاخه بریده نرگس، فرآوری این گل در قالب اسانس مورد توجه قرار دارد، تاکید کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستنان کازرون این آمادگی را دارد که تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه‌گذارانی که متقاضی سرمایه‌گذاری این حوزه هستند قرار دهد تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری از گل نرگس داشته باشیم.

مسئول باغبانی جهاد کشاوری شهرستان کازرون بیان کرد: شهلا، شش پر و معمولی از انواع گل نرگس‌های موجود در این شهرستان است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کشت ، گل نرگس ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار