مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه در ایام اربعین امسال فقط یک موکب از این استان در عراق برپا شده است، گفت: در این موکب روزانه به ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی خدمات ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۹۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ 26 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایکنا: حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی گفت: در سال‌های گذشته اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه فارس علاوه بر برپایی موکب در مسیرهای راهپیمایی اربعین در کشورمان تا مرز، در مرزهای کشورمان هم برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی موکب برپا می‌شود.

وی افزود: در سال جاری با توجه به اینکه در شرایط شیوع کرونا و با وجود محدودیت در اعزام زائران به مراسم راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، امکان برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی به زوار در مناطق مرزی ایران با عراق در سال جاری میسر نبود، اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان فارس براساس مجوز سازمان اوقاف و امور خیریه تصمیم گرفت به منظور اجرای نیات واقفین خیراندیش و با موضوع اربعین حسینی با حضور در کشور عراق و برپایی موکب خدمت‌رسانی در کنار موکب‌های مردمی عراق به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی کند.

موسوی با اشاره به فعالیت تنها موکب اربعینی استان فارس در عراق گفت: موکب کفیل زینب(س) با همکاری اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با استقرار در شهر نجف اشرف از تاریخ اول مهرماه فعالیت خود را به منظور ارائه خدمت به زوار آغاز کرده است و این خدمت‌رسانی تا ۵ روز بعد از برگزاری مراسم اربعین ادامه خواهد داشت و از زائران اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر بازگشت نیز پذیرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه در این موکب به بیش از ۲۰ هزار نفر بیش از ۲۰ هزار زائر سیدالشهدا(ع) خدمات ارائه می‌شود، افزود: این خدمت‌رسانی در قالب پذیرایی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام در هر وعده ۴ هزار نفر و همچنین پذیرایی به صورت میان وعده و اسکان زائران است.

مدیرکل اوقاف فارس یادآور شد: موکب کفیل زینب(س) اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در شهر نجف اشرف در محل پل ثوره العشرین واقع شده است.

وی در پایان اظهار کرد: اجرای نیات موقوفات استان فارس از جمله موقوفه صاحب دیوان، آقاباباخان، معزالوزاره، حاج قوام، شیادانی، باغبان باشی و دیگر موقوفات فارس منطبق با ایام اربعین حسینی در موکب کفیل زینب اوقاف فارس در شهر نجف اشرف صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار