سوگواران حسینی دوشنبه همزمان با چهلمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) در شیراز با پیاده‌روی در مسیر منتهی به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) به عزاداری پرداختند و با رهپویان کربلا هم‌نوا شدند.
کد خبر: ۹۹۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴ 27 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: در سایر شهرستان‌های استان فارس نیز مراسم‌های مشابهی در قالب پیاده‌روی جمعی و سوگواری برپا شد.

امسال بنا به دعوت آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، میعادگاه عاشقان حسینی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و محوطه بین‌الحرمین شیراز بود.
به گزارش ایرنا، این مکان‌های مقدس پنجم مهرماه ۱۴۰۰ کانون گردهمایی دلدادگان حسینی و جاماندگان از راهپیمایی اربعین در عراق بود.
سوگواران حسینی در شیراز با حضور در راهپیمایی و اجتماع خود، در سوگ شهیدان کربلا عزاداری کردند و نماز جماعت را به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) اقامه کردند.
قرارگاه های (موکب های) اربعینی نیز با پخش نذورات، سوگواران حسینی را تکریم کردند.
دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری حسینی هم در بین‌الحرمین شیراز (حدفاصل حرم های مطهر شاهچراغ و سید علاءالدین حسین بن موسی الکاظم علیهماالسلام ) عزاداری و سوگواری کردند.
این برنامه‌ سوگواری تا شامگاه دوشنبه ادامه دارد و بنا است باری دیگر، برای سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) مجالس سوگواری در این مکان برپا شود.

 

مرقد مطهر شهدای گمنام در پردیس ارم دانشگاه شیراز نیز دوشنبه عرصه دیگری از حضور دانشجویان ایرانی و عراقی این دانشگاه و سوگواری اربعین شهادت مظلومانه امام حسین (ع) در شیراز بود.

در این آیین نیز زیارت اربعین قرائت و در سوگ شهادت سیدالشهدا سوگواری شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار