نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی از ضرورت تسریع در ساخت سد پارسیان سخن گفت و از انتظار و خواسته دیرینه مردم از مسئولان برای پاسخ مثبت به این مطالبه و حق مسلم چندین ساله حوزه انتخابیه اشاره نمود.
کد خبر: ۹۹۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ 28 September 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: مجید انصاری نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی از ضرورت تسریع در ساخت سد پارسیان سخن گفت و از انتظار و خواسته دیرینه مردم از مسئولان برای پاسخ مثبت به این مطالبه و حق مسلم چندین ساله حوزه انتخابیه اشاره نمود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: سد و نیروگاه پارسیان در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان نور آباد (ممسنی) و ۱۲۰ کیلومتری شهر شیراز در استان فارس بر روی رودخانه فهلیان از سرشاخه‌های رودخانه زهره واقع شده است که با اتمام این سد در ابعاد اقتصادی، گردشگری، کشاورزی، فرهنگی اجتماعی و توسعه منطقه ای شاهد تحولات چشمگیر در حوزه انتخابیه محروم ممسنی و رستم خواهیم بود.

وی افزود: سد پارسیان مطالعات آن از سال‌های ٧٣ - ٧٠ شروع شده پس از بررسی‌های بسیار در سال ٩١ با اعتبار ۴١٠ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز شد که با هزینه ای تقریباً ٨٠ میلیارد تومان، پیشرفت ٣٠ درصدی در احداث تونل‌های انحراف، جاده‌های دسترسی، اقدامات زیربنایی انجام شده، اما متاسفانه در سال‌های اخیر فعالیت آن متوقف شده است.

انصاری بیان کرد: متاسفانه در دولت روحانی تصمیم و اراده قوی برای پاسخگویی و پیشبرد مهمترین و بزرگترین پروژه عمرانی و توسعه ای ممسنی بزرگ وجود نداشت که امیدواریم در دولت رئیسی این امر محقق شود و انتظار چندین ساله مردم به پایان برسد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس خاطرنشان کرد: علیرغم همه مشکلات اقتصادی و اعتباری که کشورمان با آن رو به روست اما پیگیری بی وقفه برای از سرگیری ساخت سد پارسیان ادامه دارد. یکی از امیدهای چندین ساله جوانان به همین سد پارسیان است و اقشار مختلف مردم با جدیت تمام پیگیر این حق مسلم خود می باشند که شروع به کار مجدد سد پارسیان به نوعی سپاسگزاری شایسته مسئولان نظام از مردمی است که برای تحقق و اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران همه هستی خود را فدا نمودند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار