محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در در آیین آغازین "رزمایش هوشمند سازی کشاورزی و اعزام کلینیک‌های دامپزشکی" بیان کرد: باورمان بر این است که جوانان امروز ما می‌توانند در جنگ اقتصادی که با اولویت مسائل بخش کشاورزی است، ورود کنند.
کد خبر: ۹۹۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ 28 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در در آیین آغازین "رزمایش هوشمند سازی کشاورزی و اعزام کلینیک‌های دامپزشکی" بیان کرد: باورمان بر این است که جوانان امروز ما می‌توانند در جنگ اقتصادی که با اولویت مسائل بخش کشاورزی است، ورود کنند.

او تاکید کرد: جوانان بسیجی می‌توانند در راستای منافع کشور، مردم و امنیت غذایی کشور حرکت کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای با اشاره به اینکه جوانان ما بدون اینکه در هیچ دانشگاه کلاسیک نظامی آموزش دیده باشند، جنگ را مدیریت و دشمن را حیرت زده کردند، اظهار کرد: تاکیدمان بر این است که فارس را به جایگاه اصلی خود در بخش کشاورزی برسانیم و تلفیقی از صنعت و بخش کشاورزی ایجاد کنیم.

عسکری ادامه داد: در حوزه مراکز جهاد کشاورزی میز و صندلی نباید معنا داشته باشد؛ باید کارشناس برود در زمین کنار کشاورز دغدغه‌ها و گرفتاری‌های کشاورز و توزیع به موقع نهاده‌های بخش کشاورزی را فضا سازی کند تا به یک تولید مطلوب در حوزه‌های مختلف دست پیدا کرده و بتوانیم بازار صادرات را فضا سازی و تصاحب کنیم.

به عقیده او، اگر امروز بخواهیم نگاه به غرب داشته باشیم اتفاقی نخواهد افتاد لذا حتما باید مدیریت جهادی و نگاه انقلابی بیاید پای کار و فضا شکل بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در منطقه از معدود کشور‌هایی هستیم که از نظر تنوع اقلیمی یک فضای منحصر به فردی داریم، اضافه کرد: کشاورزی محور توسعه است و امنیت غذایی بسیار مهم‌تر و گره خورده به امنیت ملی، اگر امروز در حوزه امنیت غذایی توجهی به ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها نشود حتماً آسیب پذیری جدی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار