معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در یک کنفرانس خبری به تشریح ویژه برنامه‌های هفته گردشگری در استان پرداخت.
کد خبر: ۹۹۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 28 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایسا:سید موید محسن‌نژاد سه‌شنبه ۶ مهرماه در یک نشست مطبوعاتی که پیرامون هفته گردشگری برگزار شد، از آغاز به کار رسمی دبیر دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری فارس در شیراز در هفته گردشگری خبر داد.

او افزود: با توجه به تعدد فعالیتهای گردشگری در فارس و به منظور نظم‌بخشی و ساماندهی فعالیت دستگاههایی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند، این دبیرخانه در محل مرکز پژوهش‌های سعدی واقع در آرامگاه سعدی راه‌اندازی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس عنوان کرد که با راه‌اندازی این دبیرخانه، تمام بخش‌هایی که قصد دارند در حوزه گردشگری فعالیت داشته باشند نماینده‌ای در این دبیرخانه خواهند داشت تا با این کار شاهد ساماندهی فعالیت‌های گردشگری در استان باشیم.

محسن‌نژاد با اشاره به برخی مصائب حوزه گردشگری در دوران کرونا نیز گفت: با توجه بی اینکه یکی از دلایل انتقال کرونا، سفر اعلام شده بود شاهد رکود در این حوزه بودیم اما حال با توجه به واکسینه شدن فعالان این حوزه و تزریق بیش از ۶هزار دُز واکسن دیگر کمتر مشکلی در این زمینه داریم و فارس می‌تواند با توجه به قرار گرفتن در مثلث طلایی گردشگری، نقش به سزایی در این حوزه ایفا کند.

او ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما در گذشته داشتیم تجمع رویدادها در شیراز در ماه اردیبهشت بود که همه تورهای خارجی تخت‌های هتلها و اقامتگاهها را رزرو میکردند و دیگر جایی برای گردشگران داخلی نبود اما یکی از مزیت‌های افتتاح دبیر خانه رویدادها این است که با آغاز فعالیت این دبیر خانه رویدادها ساماندهی شده تا در همه فصلها شاهد حضور گردشگران باشیم.

محسن‌نژاد همچنین با اشاره به برخی برنامه‌های هفته گردشگری از جمله مراسم چک چکو، سینه زنی و چاووش‌خوانی در باغ دلگشا و برخی نقاط دیگر و مباحث آموزشی، اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های این هفته برنامه روز جهانی گردشگری است که طی آن از واحدهایی که بیشترین آسیب را در دوران کرونا دیدند اما چراغ خود را روشن نگاه داشتند، تجلیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار