مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از اجرای محدودیت‌های هوشمند در آینده‌ای نزدیک برای افرادی خبر داد که هنوز در برابر کرونا واکسینه نشده‌اند.
کد خبر: ۹۹۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 28 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سید روح‌الله حسینی سه‌شنبه ۶ مهرماه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳ میلیون دوز واکسن کرونا به اعضای گروه‌های هدف در فارس تزریق شده است، اعلام کرد که بازگشت به شرایط عادی تنها با ارتقاء ایمنی جامعه در برابر این بیماری ممکن خواهد بود و بهترین‌راه واکسیناسیون همگانی است.

حسینی با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و ۲۷۳ هزار و ۵۵۱ دوز نوبت اول و ۹۰۱ هزار و ۷۹۶ دوز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم فارس تزریق شده است، افزود: همچنین با ۳۰ هزار و ۳۴ دوز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به سه میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۴۷ دوز رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: برای قطع زنجیره انتشار ویروس باید درصد قابل توجهی از مردم کشور واکسینه شوند؛ به همین منظور ستاد ملی کروناویروس در حال برنامه ریزی برای اعمال محدودیت‌های هوشمند برای افرادی است که واکسینه نشده‌اند.

او با اشاره به ضرورت مشارکت برای بازگشت به وضعیت عادی قبل از کرونا، از مردم استان خواست تا برای تداوم امکان استفاده از خدمات اجتماعی و محروم نشدن از این خدمات، در سریع ترین زمان ممکن برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

حسینی با اشاره به پذیرش ۳۳۱ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های استان طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: هم اکنون ۲۲۷۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۵۲۷ هزار و ۲۳۸ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۱۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه و به شناسایی ۴۰۲ هزار و ۶۳۸ بیمار مثبت قطعی منتهی شده است.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان فارس ۱۸۶ هزار و ۲۲۰ مورد تست سریع انجام و با بررسی آنها ۴۱ هزار و ۴۰۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او مجموع بیماران شناسایی شده در فارس را ۴۴۴ هزار و ۳۹ نفر اعلام و با بیان اینکه ۴۲۹ هزار و ۴۴۴ نفر از این بیماران بهبود یافته‌اند، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند و جمع کل قربانیان این بیماری در استان به ۶۶۴۰ نفر افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار