ششم مهر، روز جهانی هاری نام گذاری شده است که باید برای جلوگیری از ابتلا به آن، نکاتی را بدانیم.
کد خبر: ۹۹۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ 28 September 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: احمدرضا رضایی، کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهم‌ترین راهکار‌ها را در زمان رو به رو شدن با سگ بیان کرده است.
هنگام رو به رو شدن با سگ، وحشت نکنید، زیرا سگ‌ها و حیوانات دیگر می‌توانند ترس را حس کنند و اگر وحشت کنید، بدوید یا جیغ بکشید، سبب می‌شود غریزه دویدن به دنبال شکار و گرفتن طعمه در سگ بیدار شود.
وقتی سگ به شما می‌رسد، به گونه‌ای بایستید که دستانتان در پهلویتان قرار بگیرد (مانند درخت)، در بسیاری موارد سگ با این کار علاقه خود را از دست داده و از شما دور می‌شود.
تماس چشمی با سگ برقرار نکنید، تماس چشمی برای سگ به معنی آماده برای حمله و این ممکن است موجب خیز برداشتن سگ شود.
برای رفتن به مکانی که سگ در آن وجود دارد، اسباب بازی یا خوراکی با خود ببرید و اگر با سگ عصبانی مواجه شدید، خوراکی یا اسباب بازی را دور از خود پرت کنید. سگ به دنبال آن می‌رود و شما را رها می‌کند.
هرگز به سگ لبخند نزنید و از خندیدن به سگ خودداری کنید، زیرا این کار از نظر حیوان تهدید محسوب می‌شود و یک سگ مهاجم فکر می‌کند دندان هایتان را برای مبارزه به او نشان می‌دهید.
غریدن، خرخر کردن و نشان دادن دندان ها، نشانه‌های هشدار دهنده متداول سگ هاست و سگ عصبانی ممکن است سفیدی چشمانش را نشان دهد.
در صورتی که گوش‌ها شل و آویزان یا ایستاده است، اغلب نشانه بی تفاوتی سگ است.
راه رفتن یورتمه‌ای به این معنی است که سگ می‌خواهد بازی کند، اما وقتی سگ با سرعت به سمت شما می‌دود، ممکن است خطرناک باشد.
سگی که بدنش سفت، صاف و کشیده است؛ سر، شانه‌ها و ران‌ها در یک ردیف قرار گرفته اند و نوک گوش‌ها به عقب کشیده شده و در امتداد سر قرار می‌گیرد، در حالت تهاجم قرار دارد.
هرگز سگی را که در حال غذا خوردن است یا توله به همراه دارد، تحریک نکنید.

برچسب ها: رفتار ، رویارویی ، سگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار