مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: کار برداشت بادام از 1100 هکتار باغ های این شهرستان در اواخر شهریور ماه به پایان رسید.
کد خبر: ۹۹۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 29 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایانا: مهدی نصیری با اشاره به اینکه میانگین تولید بادام خشک در هر هکتار از باغ های شهرستان سپیدان هزار کیلوگرم است، تصریح کرد: بیش از 1100 تن بادام خشک از این شهرستان به بازار مصرف روانه شده است.

به گفته وی؛ در باغ های شهرستان سپیدان ارقام مختلف بادام از جمله سنگی، مامایی و کاغذی یافت می شود که رقم سنگی از غالب ترین ارقام موجود به شمار می آید.

او اظهار کرد: بادام رقم سنگی یکی از مقاوم ترین ارقام است و از محبوبیت زیادی در بین باغداران برخوردار هست؛ زیرا با داشتن پوسته چوبی و بسیار سخت در برابر کم آبی و آفات و بیماری ها، مقاوم و نسبت مغز به پوست در آن 28 درصد است.

نصیری تأکید کرد: عمده باغ های بادام، در بخش مرکزی این شهرستان تجمع یافته است که 100 درصد این باغ ها به کشت دیم اختصاص دارد و عمدتاً در اراضی شیبدار احداث شده اند.

وی افزود: بادام تولیدی در شهرستان سپیدان به دلیل استفاده از کودهای آلی و کمپوست و حداقل استفاده ازکودهای شیمیایی و سموم دفع آفات، در رده محصولات سالم قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، بادام ، سپیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار