مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت : قطعی احتمالی گاز موردی است، با محدود کردن مصرف گاز در کارخانه‌ها از قطعی گاز خانگی و بیمارستان‌ها جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۹۹۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 29 September 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: شنیده های مربوط به قطعی احتمالی گاز در فصل سرما که بیشتر در فضای مجازی منتشر شده است، موجی از نگرانی را برای شهروندان به ویژه در استان فارس به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت گازاظهار داشت: در آستانه ورود به ماه‌های سرد سال وفصل زمستان شرکت گاز تمهیداتی برای مقابله با قطعی گاز شامل انجام مانور‌های ماهیانه و نیز اجرای طرح‌های مقاوم‌سازی ایستگاه‌ها، شبکه‌ها و شیر‌های گاز را آغاز می‌کند.

غلام عباس حسینی خاطرنشان کرد: ‌ اجرای طرح‌های نوسازی شبکه‌های قدیمی، تعمیرات اساسی یا «اورهال» ایستگاه‌ها در فصل تابستان و نیز در نیمه دوم سال، طرح پایش و کنترل مصرف گاز سازمان‌ها وادارات با توجه به تکلیفی که بر عهده شرکت گاز گذاشته‌شده، اجرای طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌های مشترکان ازجمله مواردی که به آن توجه ویژه شده است.

وی تصریح کرد: اجرای دستورالعمل صحت سنجی و استانداردسازی سامانه‌های گرمایش مدارس با همکاری بهینه‌سازی و نوسازی مدارس و نیز اجرای مصوبه هیئت‌وزیران در مورد رعایت الگوی مصرف از دیگر اهدافی است که شرکت گاز عملیاتی اجرا می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس افزود: وظیفه شرکت ملی گاز ایران و به‌تبع آن شرکت گاز استان فارس استمرار گازرسانی، توزیع و تحویل گاز به مشترکان در تمامی بخش‌ها و نیز ارائه خدمات مستمر است.

حسینی بیان داشت: تلاش تمامی کارکنان این شرکت در بخش تولید، انتقال، توزیع، سوخت پاک و ایمن، خدمات پس از فروش شامل اشتراک‌پذیری، تعمیراتی، امدادی، اتفاقاتی، کنترل خوانی و سایر خدمات به‌صورت گسترده به مشترکان است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغ شرکت ملی گاز ایران اگر در سال جاری با سرمای شدید و یا به هر دلیلی با افت فشار، کمبود تولید و انتقال گاز روبه‌رو شده، آن را مدیریت می‌کنیم افزود: مدیریت مصرف گاز و نیز اولویت‌های مشترکان ابتدا خانگی، مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها و نیز مراکز تجاری که به مردم خدمات ارائه می‌کنند است.

با محدود کردن مصرف نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها، گاز‌های خانگی قطع نشود

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس ابراز داشت: مصرف نیروگاه‌ها، کارخانه‌های سیمان و سایر واحد‌ها را مدیریت و یا محدود کرده تا گاز مشترکان خانگی در تمامی کشور به‌ویژه استان فارس قطع نشود.

حسینی با تأکید بر اینکه اگر در فصل زمستان محدودیتی برای کارخانه‌ها ایجاد شود به معنای نرساندن سوخت گاز و مایع نیست، گفت: طبق برنامه‌های هماهنگ شده با شرکت ملی پخش فراورده‌ های نفتی، اگر در مصرف گاز محدودیت ایجاد شود، با اعلام به کارخانه‌ها مصرف سوخت مایع را تکمیل و استفاده کنند.

وی اظهار ادامه داد: احتمالاً به دلیل عملیات اضطراری و پیش‌بینی‌نشده شامل تعمیرات، خرابی لوله‌های گاز بر اثر برخورد ماشین‌آلات، ممکن است چند ساعت گاز منطقه و یا خیابانی قطع شود و در این مورد شرکت گاز را موظف به قطع شیر‌های گاز و تعمیر و وصل مجدد گاز نماید.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در مورد عملکرد شش‌ماهه سال جاری افزود: عملیات گازرسانی به شهر‌های فدامی و دوبرجی، 27 روستا، 155 واحد صنعتی عمده و جزئی به بهره‌برداری رسیده و نیز آغاز عملیات گازرسانی به 27 روستا با اعتباری افزون بر 594 میلیارد تومان از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از 116 شهر استان فارس 110 شهر با ضریب بهره‌مندی جامعه شهری 99 درصد و نیز از 2 هزار و 440 روستا 2 هزار و 204 روستا با ضریب بهره‌مندی 92 درصد، گازدار شدند.

وی تصریح کرد: در ادامه عملیات گازرسانی به شهرک‌های صنعتی تاکنون 43 شهرک گازدار و 14 شهرک صنعتی دیگر در دست اجرا است و نیز از 150 جایگاه «سی ان جی» عملیات گاز رسانی به 132 جایگاه انجام‌شده و 6 جایگاه دیگر در دست اجرا است.

این مسئول ادامه داد: افزون بر 4 هزار و 702 صنعت گازدار، 749 واحد صنعتی دیگر در دست اقدام و نیز گاز رسانی به 566 صنعت در دست پیگیری و اجرا است.

حسینی بیان داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری 19 هزار و 900 مشترک پذیرش‌شده که با احتساب این تعداد، مشترکان استان فارس به 1 میلیون و 601 هزار در بخش‌های صنعتی، تجاری، عمومی، آموزشی و خانگی رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار