سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت می‌گوید: از آنجایی که شرط ورود به بسیاری از کشورهای جهان تزریق دو دوز واکسن و داشتن کارت واکسیناسیون است با اقدامات صورت گرفته و تدابیر انجام شده، صدور این کارت دیجیتال دو زبانه برای افرادی که طی دو هفته آینده قصد سفر به خارج از کشور را دارند، آغاز شده است.
کد خبر: ۹۹۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ 29 September 2021

به گزارش تابناک فارس: علی شریفی‌زارچی افزود: آن دسته از افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، می‌توانند پس از مراجعه به سایت vcr.salamat.gov.ir اطلاعات شخصی خود یعنی نام و نام خانوادگی، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره موبایلی که به نام متقاضی است را به ثبت برسانند. برای افرادی که اطلاعات شخصی خود یعنی نام و نام خانوادگی و شماره گذرنامه خود را به زبان انگلیسی و دقیقاً منطبق با گذرنامه ثبت کرده‌اند کارت صادر شده است اما برای افرادی که نام و نام خانوادگی را بر مبنای گذرنامه ثبت نکرده‌اند متأسفانه این کارت صادر نشده است.

او در ادامه تأکید می‌کند: پس از تکمیل فرایند ثبت‌نام، برای متقاضیان پیامکی حاوی یک لینک ارسال می‌شود. اگر روی این لینک کلیک شود، کارت واکسن دیجیتال برای فرد متقاضی نمایش داده می‌شود. این کارت حاوی «کیوآر کد» است، که با اسکن این کد توسط گوشی موبایل می‌توان کارت دیجیتال را روی گوشی تلفن همراه داشت.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت عنوان می‌کند: سایر افرادی که طی چند ماه گذشته واکسن کرونا را ترزیق کرده‌اند و قصد سفر خارج از کشور هم ندارند، نباید نگران باشند زیرا طی دو یا سه روز آینده در همین سایت یک لینک فارسی اضافه خواهد شد.

این افراد اگر در پایگاه تزریق واکسن معتبر داخل کشور واکسیناسیون را انجام داده باشند و در آن پایگاه اطلاعاتشان ثبت شده باشد دیگر نیازی به مراجعه یا اقدام خاصی ندارند و تنها با ثبت اطلاعات در لینک فارسی سامانه vcr.salamat.gov.ir می‌توانند بلافاصله پس از ثبت اطلاعات پیامک حاوی اطلاعات کارت فارسی خود را دریافت کنند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
خوب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار