سید احسان اصنافی با حکم وزیر کشور فعالیت رسمی خود رادر شهرداری شیراز آغاز کرد.
کد خبر: ۹۹۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 29 September 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در مراسم تکریم و معارفه شهردار قدیم و جدید شیراز بر تحقق شهر خدا محور تاکید کرد و افزود: باید به اصلاح امور در شهر‌ها و ایجاد شهر خدا محور اقدام کنیم به نحوی که شهر، شهر خدا و آرامش باشد.

آیت‌الله دژکام نماینده با اشاره به بخشی از مناجات امام حسین (ع) با پروردگار به نقل از سرور و سالار شهیدان، اظهار داشت: خدایا تو می‌دانی که سیاست‌های ما با هدف ریاست نبود.

وی با بیان این که اگر ما صف جامانده اربعین راه می‌اندازیم، کار سیاسی می‌کنیم، در مسائل اجتماعی میدان‌داری می‌کنیم، اما به دنبال اسم و نام نیستیم آن موقع باید گفت که در مسیری حرکت می‌کنیم که امام علی (ع) نیز در زندگی خود و امام حسین (ع) در انقلاب کربلایی‌اش آن را در عمل ثابت کردند.

آیت الله دژکام با اشاره به بخش‌هایی دیگر از مناجات امام سوم شیعیان که فرمود: "خدایا تو می‌دانی مال و منال برای ما ارزشی نداشت"، اضافه کرد: تا چشم و دل فرد سیر نباشد نمی‌تواند چنین عدالتی که امام علی (ع) محور آن بود را به چشم ببیند.

وی افزود: امام حسین (ع) سه هدف اصلی برای امت خود ترسیم کرد که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن‌ها اشاره شده و اولین آن به نحوی است که ابتدا نشانه‌های دین و آموزه‌های دینی در شهر علنی شود و فهم عمیق دینی ارتقای یابد و بتوانیم در دین‌شناسی از عقلانیت الهام گرفته و شهر را از نگاه میرزای شیرازی ببینیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص عملکرد مدیریت شهری سابق شیراز گفت: انصاف حکم می‌کند از زحمات شهردار سابق نیز یاد شود، زیرا وی نگاهی عقلانی و نه جناحی و سیاسی به مسائل داشت و در بسیاری از مواقع از نگاه همفکران سیاسی خود عدول می‌کرد تا به به عقلانیت و میانه‌روی نزدیک شود.

آیت الله دژکام تصریح کرد: رهبر انقلاب به مدیریت جهادی اشاره فرموده، اما در ادامه تبیین کرده که جهادی به معنای عجولانه نیست بلکه مدیریت جهادی نگاه و عملکرد محکم و با پشتوانه علمی و استفاده از تجارب است و امیدواریم با این نگاه و با رویکرد خوب شهردار جدید شیراز و شورای ششم در آینده نزدیک، شاهد امنیت و آرامش شهروندان باشیم.

رضایی کوچی معاون امور عمرانی استانداری فارس هم در این مراسم گفت: با همگرایی فکری در شورای ششم انتظار است که تصمیمات انقلابی گرفته شود و مردم انتظار دارند که با پرهیز از اتلاف انرژی از هدر روی سرمایه‌های اجتماعی جلوگیری شود.

وی افزود: شورای ششم و شهردار جدید باید عدالت و توزیع خدمات و شفافیت در عملکرد را در دستور کار خود قرار دهند و شرط پیروزی این دوره از فعالیت شورای ششم و شهردار تعامل همه آرمان‌های حاکمیتی و دستگاه‌های خدمات رسان است.

علی رضا پاک فطرت رىیس مجمع نمایندگان استان فارس هم در این مراسم خطاب به شورای ششم شیراز گفت: اگر می خواهید در خدمت به مردم موفق باشید درگیر حاشیه‌ها نشوید و اجازه ندهید کسانی بین شما ورود کنند و تفرقه بیندازند با هم همدل و یک صدا باشید تا بتوانید در خدمت به مردم موفق شوید.

وی افزود: اعضای شورا باید به شهردار اجازه دهند کارش را بدون دخالت سایرین انجام دهند و طوری رفتار کنید که با تصمیمات شما پول مردم حرام نشود و با توجه به اینکه شورای ششم و شهردار در قالب نیرو‌های انقلابی وارد این کارزار شده اند پس باید به آرمان‌های انقلاب، امام و شهدا متعهد باشید و تمام تصمیمات و کار‌های شما انقلابی باشد.

در این مراسم اسکندر پور شهردار پیشین شیراز هم با تقدیر از همه شهرداران ادوار مختلف شیراز از شورای ششم و شهردار خواست تمام همت خود را به کار ببندند که کلان شهر شیراز که جز شهر‌های بزرگ جهان در زمینه‌های مختلف است همچنان، چون نگینی درخشان بدرخشد.

در این مراسم از خدمات و زحمات شهردار قبلی شیراز و اعضای شورای پنجم شیراز هم تقدیر شد.

در آئین تکریم و معارفه شهردار قدیم و جدید شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز حکم وزیر کشور درباره انتصاب سید احسان انصافی از منتخبین مردم شیراز در شورای ششم به عنوان شهردار جدید این شهر را قرائت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار