دبیر نهمین ستاد برگزاری بزرگداشت شهادت امام رضا(ع) در جهرم نیز گفت: در روز ۲۸ صفر مصادف با شهادت امام رضا(ع) مراسم پیاده روی حرم تا حرم از امامزاده حسین(ع) تا امامزاده فضل بن موسی(ع) در شهر جهرم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 30 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهدی شفیعیان در جلسه ستاد هماهنگی مراسم پیاده‌روی سالروز شهادت امام رضا(ع) به لزوم ثبت آئین‌های خاص محرم و صفر در شهرستان جهرم تأکید کرد و افزود: با رسانه‌ای‌کردن آئین‌های محرم در جهرم در این زمینه تلاش می‌کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه میراث ناملموس هویت و آثار گذشتگان ما است که باید برای آیندگان حفظ شود، اظهار کرد: شهرستان تاریخی جهرم همواره در مراسم‌های عزاداری سید سالار شهیدان(ع) پیش قدم بوده و آئین‌های عزاداری و سوگواری این شهرستان در ایام محرم و صفر زبانزد عام و خاص است.

وی ادامه داد: فراگیری این آئین‌ها به‌گونه‌ای است که مقام معظم رهبری در دیدار شاعران آئینی کشور به اشعار و نوحه‌های مداحان جهرمی در دوران انقلاب اشاره داشته‌اند.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه انصافا رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم محرم در جهرم قابل قبول بود و رعایت شد، تصریح کرد: در بحث‌ پذیرایی‌ها بسیار دقت ویژه صورت بگیرد و درخواست داریم آب و بسته‌ها به صورت پلمب توزیع شود.

رشد ۸برابری شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی حرم تا حرم جهرم طی ۵سال گذشته

دبیر نهمین ستاد برگزاری بزرگداشت شهادت امام رضا(ع) در جهرم نیز گفت: در روز ۲۸ صفر مصادف با شهادت امام رضا(ع) مراسم پیاده روی حرم تا حرم از امامزاده حسین(ع) تا امامزاده فضل بن موسی(ع) در شهر جهرم برگزار خواهد شد.

احمد فخارزاده افزود: طول این مسیر قریب به ۷ کیلومتر است و امیدواریم تمام دستگاه‌های اجرایی به صورت ویژه کمک کنند. در طول این مراسم بیش از ۷۰ موکب ثابت و سیار مستقر و فعالیت خواهند کرد و اعضای موکب باید نهایت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را انجام دهند و با ماسک و دستکش مشغول فعالیت توزیع باشند.

دبیر نهمین ستاد برگزاری بزرگداشت شهادت امام رضا(ع) در جهرم ابراز کرد: ساعت ۱۴ تجمع این مراسم در امامزاده حسین (ع) است و ساعت ۱۴:۳۰ زمان حرکت این برنامه به سمت امامزاده فضل بن موسی (ع) خواهد بود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تا ۹۸ استقبال ۸ برابری شهروندان از این مراسم داشتیم، تصریح کرد: در سال ۹۸ بیش از ۴۰ هزار شهروند جهرمی در مراسم پیاده روی حرم تا حرم جهرم شرکت کردند.

فخارزاده بیان کرد: همچنین در سال گذشته به دلیل شرایط خاص کرونایی کشور به صورت خودرویی برگزار شد و بیش از ۷۰۰ دستگاه خودرو در این مراسم شرکت کردند.اخلاص‌ مردم جهرم در این مراسم باید در سراسر کشور به نمایش گذاشته شود و توقع داریم صداوسیمای مرکز فارس نگاه ویژه‌ای به این مراسم داشته باشد. ۲۹ دستگاه اجرایی در این برنامه سهیم‌ هستند و خوشبختانه تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن آن به کار گرفتند.

وی بیان کرد: از شهروندان ضمن دعوت به شرکت در این مراسم، درخواست می کنیم که تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این مراسم رعایت کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار