مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در شش ماهه نخست امسال به بیش از ۲۰ هزار پرونده تخلفات در استان رسیدگی شده است.
کد خبر: ۹۹۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 30 September 2021

تاباک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس با مرکزیت شیراز، تعداد ۲۷ شهرستان تابعه را از نظر رسیدگی به تخلفات تحت پوشش قرار می‌دهد که در حال حاضر در ۱۳ شهرستان شعبه مستقر و به پرونده‌های شهرستان‌های فاقد اداره نیز از طریق شهرستان‌های همجوار رسیدگی انجام می‌شود.

او افزود: شعب تعزیرات حکومتی استان طی شش ماهه اول امسال به بیش از ۲۰ هزار پرونده تخلفات رسیدگی کرده اند که از این تعداد حدود ۱۳ هزار فقره در حوزه تخلفات صنفی، حدود ۳ هزار فقره پرونده تخلفات قاچاق کالا و ارز و ۴ هزار فقره نیز مربوط به تخلفات حوزه بهداشت دارو و درمان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از جریمه ۴ هزار میلیاردی برای متخلفان و همچنین صدور احکامی همچون تعطیلی، نصب پارچه، ضبط کالا، درج در پرونده و ... خبر داد و اضافه کرد: تعداد پرونده‌های رسیدگی شده به نسبت مدت مشابه پارسال افزایش حدود ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد که البته رسیدن به وضعیت مطلوب و رضایتمندی مردم، نیازمند تلاش مضاعف همه دستگاه‌های متولی در حوزه نظارت و سیاستگذاری است.

او افزود: علیرغم اینکه وظایف سازمان تعزیرات حکومتی بعنوان یک نهاد رسیدگی کننده در قانون مشخص شده است ولیکن سازمان تعزیرات بعنوان بخشی از مجموعه دولت، در راستای مطالبات بحق شهروندان برای نظارت بیشتر بر بازار و کنترل تورم با تمام توان ورود کرده و با فعال کردن گشت‌های نظارتی که بعضا تا نیمه‌های شب مشغول انجام وظیفه هستند اقدام به نظارت بر تولید و عرضه کالا‌های اساسی می‌کند.

سالاری از شهروندان تقاضا کرد تا گزارشات و شکایات خود را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت اطلاع داده تا مراتب توسط بازرسین بررسی و در صورت وقوع تخلف با تشکیل پرونده تعزیراتی، مجازات‌های قانونی برای متخلفان اعمال شود.

 

برچسب ها: جریمه ، متخلفان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار