آقای رئیسی سفرهای خود را از استان های محروم، مرزی و دورافتاده خوزستان، سیستان‌‌وبلوچستان، ایلام، خراسان شمالی و غیره آغاز کرده که این اقدام نیز بسیار حائز اهمیت است و نشان می دهد که مسئولان می‌بایست به محرومان و مستضعفان بیش‌ازپیش توجه نشان دهند و مشکلات آنان را بر مناطق مرکزی و همیشه در دسترس ارجحیت دهند.
کد خبر: ۹۹۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 30 September 2021

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: مدت کوتاهی از آغاز بکار فعالیت دولت سیزدهم که در رأس آن حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی قرار دارد، می گذرد. این دولت سعی دارد تا بر طبق وعده‌های انتخاباتی خود به طور جدی در تمامی مسائل ریزودُرُشت کشور ورود کند و مشکلات را در اسرع وقت حل‌وفصل کند.

انتخاب سریع وزرا، ارائه راهکار در حل مشکلات، تأکید به وزرای جدید برای جدیت در کار و پیگیری موضوعات و کمبودها، حضور در بین مردم و غیره از شاخصه‌های دولت جدید است.

حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور ایران از ابتدای شروع به کار خود دست به ابتکاری زیبا و تحسین‌برانگیز زده و آن حضور در استان‌های مختلف در روزهای جمعه است.

از این کار رئیس جمهور ایران می‌توان چند دلیل مهم را متصور شد که اگر از سوی مدیران در سطوح مختلف مورد توجه قرار گیرد، می‌توان اثرات مثبت آن را در سریعترین زمان در جامعه حس کرد.

رئیس دولت سیزدهم سفرهای خود را در روزهای جمعه برنامه‌ریزی می‌کند که این کار دارای فلسفه‌ای مهم بوده و آن این است که کار تعطیل‌بردار نیست و اگر خواهان رفع سریع مشکلات هستیم باید روز و شب، تعطیل و غیرتعطیل، اربعین و غیراربعین و… برای مسئولان تفاوتی نداشته باشد و خود را منوط به ساعات رسمی و اداری نکنند!!

آقای رئیسی سفرهای خود را از استان های محروم، مرزی و دورافتاده خوزستان، سیستان‌‌وبلوچستان، ایلام، خراسان شمالی و غیره آغاز کرده که این اقدام نیز بسیار حائز اهمیت است و نشان می دهد که مسئولان می‌بایست به محرومان و مستضعفان بیش‌ازپیش توجه نشان دهند و مشکلات آنان را بر مناطق مرکزی و همیشه در دسترس ارجحیت دهند.

شاخصه دیگر اهداف سفرهای رئیس جمهور، حضور بی‌پروا و چهره‌به‌چهره با همه آحاد جامعه است. حجت‌الاسلام رئیسی سعی کرده است آداب مرسوم حفاظتی را بکشند و با شرکت در جمع‌های عمومی نشان دهد که هیچ فاصله‌ای بین مسئولان عالی‌رتبه و دهک‌های پائین جامعه وجود ندارد و می‌توان به راحتی دغدغه‌های خود را بدون هیچ ترس و واهمه‌ای مطرح کنند.

اغلب سفرهای رئیس جمهور بدون اطلاع‌رسانی قبلی، با کمترین هزینه، بدون استفاده از خودروهای لوکس، بدون تبلیغات واهی رسانه‌ای، بدون تجملات و غیره انجام می‌شود.

در سفرهای حجت‌الاسلام رئیسی وعده‌های پوچ، توخالی و غیرممکن به مردم داده نمی‌شود و بیشتر اهداف سفر به رفع کمبودها و مشکلات موجود مرتبط است.

همه شاخصه‌های مطرح شده در سطور فوق از سفرهای رئیس جمهور ایران می‌تواند الگویی برای مدیران در سطوح مختلف منطقه‌ای، استانی، ملی و حتی بین‌المللی باشد. مدیران و مسئولان مستقر در لارستان نیز از این موضوع مستثنی نیستند و می‌توانند با ترتیب دادن سفرهایی مشابه با حضور در شهرها و روستاها در روزهای جمعه مسائل را شناسایی و برای رفع آنها گام بردارند.

موضوع دیگری که می‌بایست مورد توجه مدیران لارستان قرار گیرد، توجه به بحث مطالبه‌گری از مسئولان بالادستی در سطح استان و ملی است. مدیران باید علاوه بر انجام سیاست‌های تعیین شده از سوی سازمان، بدنبال طرح ایده‌های توسعه‌آور و جذب بودجه مازاد علاوه‌بر سقف مشخص شده از طریق روزنه‌های قانونی باشند.

پیگیری ایجاد زیرساخت‌ها و کسب مجوزهای تسهیل‌کننده در ارائه خدمات به مردم در سطوح استانی و ملی از سوی مدیران می‌تواند منجر به تسریع مسیر پیشرفت و ترقی شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار