هم اکنون دو هزار و ۱۲۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که ۲۱۹ از آنها به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 01 October 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۶۴۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۰۴ هزار و ۸۱۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۸۹هزار و ۳۷۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۲ هزار و ۳۵۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۴۷ هزار و ۱۷۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او با بستری ۲۷۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم را هم اکنون در بیمارستان‌های استان نیز، دو هزار و ۱۲۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۱۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۶۶۷ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۳۳ هزار و ۳۸۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
او با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از پدر و مادر‌ها خواست تا با توجه به سنین اعلام شده از سوی سامانه ثبت نام واکسناسیون کرونا به نشانی https://salamat.gov.ir/، برای نام نویسی واکسیناسیون فرزندان خود هرچه سریعتر اقدام نمایند.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار