آیت الله دژکام گفت: مسئولان به دنبال حاشیه سازی و تفاوت سلیقه سیاسی نباشند زیرا این حاشیه سازی ها حرام است و باید تنها رفع مشکلات مردم و رونق تولید مورد توجه مسئولان فارس قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۹۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 02 October 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: آیت الله «لطف الله دژکام» در خطبه های نماز جمعه شیراز با تاکید بر لزوم تفکر مومنان گفت: تفکر موجب سلوک به سوی خدای متعال می شود و تفکر دارای جنبه فردی و اجتماعی است.

امام جمعه شیراز افزود: نظام آموزش و پرورش ما وظیفه خود می داند که برای ایجاد تفکر اقدام کند و اگر فارغ التحصیلان دبیرستانی ما برای هر کاری فکر می کنند و از امکانات خود درست استفاده کنند نشانه این موفقیت است.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: قرآن کریم به ما آموخته در مورد چه چیزهایی فکر کنیم و یکی از آیات قرآن کریم آیه 60 سوره مبارکه «الرحمن» است که می فرماید، »آیا جواب خوبی غیر از خوبی است»؟

وی با اشاره به عمق فطرت انسان ها بیان کرد: جواب خوبی را با بدی دادن اوج نامردی است و در دنیا چقدر از این نوع نامردی ها دیده می شود و امام علی (ع) همواره بر جنس خراب منافقان تاکید فرموده اند زیرا مردانگی و انسانیت در آنها مرده است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: این نیکی و احسان باید به پدران و مادران در اولویت قرار بگیرد و باید وفای به عهد همواره در تمام امور اولویت ما باشد.

وی ادامه داد: آمریکا و دشمنان ما پای عهد خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران نمانده اند و جواب خوبی را با بدی جواب دادند و ما همواره باید نیکی های خدای متعال را قدر بدانیم و در مقابلش بنده خوبی باشیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: خدای متعال به ما سلامت، نعمات متعدد، ارسال پیامبران برای هدایت انسان و ... داده اما باز هم بندگان جواب این همه خوبی را چگونه با بدی می دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز با عرض تسلیت امام حسن مجتبی (ع)، امام رضا (ع) و حضرت محمد (ص) در دهه پایانی ماه صفر گفت: چهارشنبه شب در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برنامه های مذهبی به این مناسبت ها خواهیم داشت.

آیت الله دژکام تاکید کرد: مقاومت در مقابل غصب سرزمین اسلامی فلسطین همواره حائز اهمیت است و لازم است مردم این سرزمین باید خودشان برای وطنشان بتوانند تصمیم بگیرند و شاهد حضور و سلطه یک رژیم غاصب نباشند.

امام جمعه شیراز افزود: جریان استکبار جهانی که امریکا در راس آن قرار دارد این مسئله را مرتب به تاخیر می اندازند و وعده قرآن نیز نابودی اسرائیل است.

وی اضافه کرد: چند مدت قبل وزیر خارجه اسرائیل قصد باز کردن سفارت اسرائیل در بحرین را با سفر به این کشور داشته است و بحرین در جنوب کشور ما قرار دارد و در مرزهای شمالی کشور ما شاهد بودیم کشور آذربایجان مسیر حمل کالا از ایران به ارمنستان را گرفته است.

امام جمعه شیراز با اشاره به ولایی بودن مردم کشور آذربایجان گفت: این اتفاقات و خط فرضی که دشمن ایجاد کرده میان عاشقان امام حسین (ع) فاصله بیندازد و لطمه زدن به منافع دولت اسلامی توسط سران این کشور درست نیز و از جایی لطمه خواهند خورد که فکرش را نمی کنند و مردم آذربایجان را هیچ حساب کرده اند که به نفع اسرائیل موضع گرفته اند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: مومنان باید هوشیار باشند که دشمنان ما سعی دارند که نتوانیم منافع عمومی کشور خود را تامین کنیم و بیداری درون کشور به این است که به این موارد واقف باشیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به قدرت مطلوب نظامی جمهوری اسلامی بیان کرد: دشمنان ما در این شرایط تلاش می کنند که نگرانی داخل کشور ما ایجاد کنند و دست بر وضعیت اقتصادی ما گذاشته اند تا از این طریق مردم را نا امید کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری چندین سال است که تکیه بر توان داخلی را راه حل رفع مشکلات اقتصادی دانسته اند و این مهم باید در راس امور مدیران و مسئولان ما قرار بگیرد و امروز شاهد تغییرات جدی با روی کار آمدن دولت جدید هستیم.

آیت الله دژکام اضافه کرد: در استان فارس امروز شاهد مشخص شدن رسمی استاندار فارس، شهردار شیراز، تلاش 18 نماینده فارس در مجلس شورای اسلامی و به میدان آمدن شورای ششم اسلامی شهر شیراز هستیم که با نگاه به توان داخلی در فارس می توانند مشکلات اشتغال، اقتصاد و تورم را حل کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان به دنبال حاشیه سازی و تفاوت سلیقه سیاسی نباشند زیرا این حاشیه سازی ها حرام است و باید تنها رفع مشکلات مردم و رونق تولید مورد توجه مسئولان فارس قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار