امام جمعه کوار: هر گونه توطئه برای تغییر در این مرزها قابل تحمل نخواهد بود و قطعاً ایران انقلابی اجازه نخواهد داد رژیم نحس صهیونیستی از این موقعیت سو استفاده کند و دست ایران برای تنبیه صهیونیست‌ها در سراسر منطقه غرب آسیا باز است.
کد خبر: ۹۹۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 02 October 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان کوار با تاکید بر فرهنگ حسنه وقف بر اساس آموزه‌های پیامبر اسلام اظهار داشت: آثار و برکات وقف در عرصه فردی، علاوه بر اینکه تجلی‌بخش اثر معنوی، تربیتی و تزکیه نفس است، دو برکت عظیم دارد که یکی نشان‌دهنده فضیلت احساس مسئولیت نسبت به دیگران و تقویت‌کننده روح برادری و مواسات و دیگری مؤثر در تحقق عدالت اجتماعی اسلامی است.

وی افزود: بخش مهمی از تکالیف و مسئولیت‌های اسلامی ما معطوف به تکالیف اجتماعی است که هر فرد باید برای تحقق ارزش‌های الهی در جامعه انجام دهد.

امام جمعه کوار ادامه داد: احساس مسئولیت (تعهد اجتماعی) به عنوان یکی از ابزارهای تربیتی در عمل به فرهنگ وقف متبلور است و علاوه بر اینکه نشان از اوج مسئولیت‌پذیری نسبت به دیگران است، زمینه مسئولیت‌پذیر شدن دیگر افراد جامعه را نیز فراهم می‌کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته خود به اهمیت جهاد روشنگری نیز تاکید کرد و گفت: جهاد روشنگری همان‌قدر که اهمیت دارد، آداب مهمی نیز دارد که باید دلسوزان انقلاب و تبیین گران به آن ملتزم باشند.

امام جمعه کوار، آگاه‌سازی بدون ایجاد فتنه، فساد و دعوا، متقن، مستدل و بهنگام‌، دوری از جنجال، هیاهو و غرض‌ورزی‌، عمارگونه و بدون تعصب و تعلقات جناحی‌، استقامت و تکرار، پرهیز از تهمت زدن را از آدابی دانست که باید کارگزاران نظام اسلامی به آن اعتقاد و التزام داشته باشند.

گشول در ادامه گریزی به مسائل سیاسی روز دنیا زد و گفت: ادعاهای بی‌اساس و بدون منطق «رافائل گروسی» که هم‌سو با منویات کاخ سفید علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ایراد می‌شود، نه‌تنها در مسیر روان‌سازی مناسبات فنی فی مابین هیچ کمکی نمی‌کند، بلکه بیان‌گر آن است که اراده‌ای جدی در مقامات آژانس برای مشکل‌آفرینی هدایت‌شده برای ایران در حال پیگیری است.

امام جمعه کوار با اشاره به متن بیانیه تروئیکای اروپایی بیان کرد: در این بیانیه آمده است که اگر ایران نگذارد تا آژانس اتمی دوربین‌ها در کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ کرج جایگزین کند، آژانس انرژی اتمی توانایی تثبیت مجدد تداوم اطلاعات در آینده را از دست خواهد داد. ما از ایران می‌خواهیم که فوراً دسترسی به‌تاسیسات کرج را برای آژانس اتمی مهیا کند و اجازه دهد دوربین‌ها تعویض شوند.

حجت الاسلام گشول ابراز کرد: سخنان لجام گسیخته و ابهام‌آلود بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل، را باید آتش تهیه این تحرکات دانست. آنچه در سخنان بایدن، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند، استفاده دوباره رئیس جمهور آمریکا از گزاره‌های مشروط است! بایدن بازگشت واشنگتن به برجام را مشروط به‌بازگشت ایران به توافق می‌داند.

او ادامه داد: مثلث مذکور با تکرار بازی نخ‌نمای خود می‌خواهند برای مذاکرات آینده - که احتمالاً وین ۷ نام خواهد گرفت-با عطش زیاد ولی با قیافه‌طلبکارانه، تقلاهایی را صورت دهند تا دست خالی نباشند اما باید بدانند: آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. سیاست خارجی دولت سیزدهم معطل برجام نخواهد ماند.

خطیب جمعه کوار همچنین به اظهارات نسنجیده و اقدامات نپخته دولت باکو نیز اشاره کرد و گفت: ایران انقلابی بخوبی دریافته است که حوادث اخیر افغانستان و تحولات روزهای گذشته در مرزهای ایران با دولت باکو، یک تله سیاسی، امنیتی برای درگیر کردن ایران در آتش فتنه‌های دشمنان است. ایران استاد ماهر صبر و خویشتنداری به ویژه در ارتباط با همسایگان است.

او یادآور شد: اصل اساسی برای ایران حُسن همجواری و تقویت روابط متنوع و مبادلات فیمابین و پیمان مشترک برای حفظ منافع مشترک همراه با رعایت اصل استقلال و حفظ مرزهای رسمی هر کشور است.

وی هشدار داد: هر گونه توطئه برای تغییر در این مرزها قابل تحمل نخواهد بود و قطعاً ایران انقلابی اجازه نخواهد داد رژیم نحس صهیونیستی از این موقعیت سو استفاده کند و دست ایران برای تنبیه صهیونیست‌ها در سراسر منطقه غرب آسیا باز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار