معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس ۳۱۳ بیمار جدید در فارس بستری شدند و ۱۰ بیمار فوت کردند.
کد خبر: ۹۹۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 02 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عبدالرسول همتی شنبه ۱۰ مهر در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۶۸۷ تست کرونا شامل یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۱۳۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به شناسایی ۴۰۵ هزار و ۶۱۴ بیمار مثبت قطعی شده است.

همتی با بیان اینکه با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ۱۸۹ هزار و ۵۵۱ مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۴۲ هزار و ۴۱۸ بیمار مثبت شده است، گفت: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۴۸ هزار و ۳۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با اشاره به بهبودی ۴۳۴ هزار و ۶۵ نفر از ابتدا تاکنون در فارس، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۳ بیمار جدید در بیمارستانهای فارس بستری شدند و مجموع بیماران مثبت و مشکوک به کرونای بستری در این استان به ۲۰۸۴ نفر رسیده است که از میان آنان ۲۲۳ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در ICU بیمارستان‌ها خدمات ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام خبر جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۶۷۷ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر گروه های سنی بالای دوازده سال بر علیه کروناویروس واکسینه می شوند، گفت: در روز گذشته مدافعان سلامت حوزه بهداشت استان فارس ۲۱ هزار و ۹۸۷ دوز واکسن در پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در شیراز و شهرستان ها، به مردم استان تزریق کرده اند و تاکنون دو میلیون و ۴۱۳ هزار و ۸۵۲ دوز اول واکسن کرونا و ۹۴۸ هزار و ۸۱۵ دوز دوم واکسن کرونا، به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است و مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به سه میلیون و ۳۶۲ هزار و ۶۶۷ دوز رسیده است.

همتی با اشاره به این که امکان دریافت کارت الکترونیک واکسن کرونا فراهم شده است، اضافه کرد: افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند می توانند با مراجعه به نشانی vcr.salamat.gov.ir و ثبت مشخصات شخصی نسبت به دریافت کارت الکترونیک واکسن کرونا، اقدام کنند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اینکه مقرر شده در روزهای آینده ارایه خدمات اجتماعی مانند خدمات شهرداری، بانک ها، ادارات، سازمان ها، تهیه بلیط ها، مراجعه به مراکز پیشخوان دولت، مراکز گردشگری و سایر مراکز، تنها در ازای ارایه کارت واکسن انجام شود، ضروری است هم استانی های عزیز با مراجعه به نشانی اعلام شده این کارت الکترونیک را دریافت کنند تا بتوانند از خدمات اجتماعی و شهری به صورت هوشمند بهره مند شوند.

 

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار