پنماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توسعه گردشگری مذهبی، رفع ناهنجاری‌های اجتماعی اطراف حرم مطهر، زیباسازی سیما و منظر بافت قدیم و تکریم زائران از جهات گوناگون باید در دستور کار متولیان توسعه حرمین شریفین شیراز باشد و میراث فرهنگی نیز باید در این زمینه بیشترین همراهی و همکاری را با تولیت و مدیریت حرم مطهر داشته باشد.
کد خبر: ۹۹۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 03 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: تمام تلاش بنده و همکاران در این است که به دور از هرگونه حواشی و با محوریت وحدت در مسیر تحقق اهداف مقام معظم رهبری در بحث توجه به حرم‌های مطهر قدم برداریم.

به گزارش ایسنا به نقل از تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع)، کلانتری افزود: معتقدم که اگر فردی یا گروهی قصد خیرخواهی و انتقاد سازنده از هر مجموعه‌ای را دارد باید با رعایت اخلاق و انصاف، نقد خود را مطرح کند، زیرا دشمن در صدد تخریب مواضع انقلاب ماست و باید مواظبت کنیم تا آسیبی به کشور و نظام اسلامی نرسد.

تولیت حرم شاهچراغ (ع) ادامه داد: مسئولان کشور ما دوگروه هستند، عملگرا و سخن‌گرا؛ سخنرانی کار آسانی است، اما کار در میدان عمل سخت است. عده‌ای برای ایده‌پردازی نظیر ندارند، اما آن‌ها که در خط مقدم کار و عمل هستند، می‌دانند که قرار گرفتن در میدان کار برای مردم، چقدر سخت و طاقت‌فرسا است.

کلانتری ضمن قدردانی از تلاش‌های نمایندگان شیراز در بحث توسعه حرم مطهر افزود: مجلس شورای اسلامی به فکر ایجاد ردیف بودجه‌ای خاص برای توسعه حرم مطهر و اجرای طرح‌های نو در این مکان متبرک باشد و امیدوارم با حضور جناب ضرغامی در مسند وزارت میراث فرهنگی، اداره‌کل میراث فارس نیز همکاری و همراهی‌اش با مجموعه حرم مطهر بهتر شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: کارهای انجام نشده زیادی در حرم مطهر است و باید یک به یک با کارشناسی و مطالعات مختلف انجام گیرد. تسهیل دسترسی بهتر مردم به آستان مقدس و ایجاد فضاهای جدید عمرانی و فرهنگی در برنامه‌های آتی ما است و نیازمند همراهی مجموعه‌های مختلف مدیریت شهری دراین باره هستیم.

کلانتری بیان کرد: برای هرگونه اقدام در راستای احیاء بافت فرسوده اطراف حرم مطهر و پیشبرد اهداف بهسازی، نوسازی و زیباسازی حرمین شریفین شیراز، نیازمند همدلی، همکاری و همفکری تمامی نیروهای دلسوز و معتقد از جمله نمایندگان شیراز و استان فارس هستیم.

علیرضا پاک فطرت، رئیس مجمع نمایندگان فارس نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز باید در میدان کار و عمل وارد شد و از شعار دادن پرهیز کرد، گفت: برخی با نقاب خدمت و حتی انقلابی‌گری به میدان می‌آیند، اما در عمل خدمتی از آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

او با بیان اینکه اراده ما بر کار برای توسعه حرم مطهر بر اساس توصیه رهبری بود، افزود: در آن زمان با همه مشکلاتی که بود اقداماتی انجام دادیم و ساخت و سازهایی انجام گرفت که اکنون شاهد آن هستید.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توسعه گردشگری مذهبی، رفع ناهنجاری‌های اجتماعی اطراف حرم مطهر، زیباسازی سیما و منظر بافت قدیم و تکریم زائران از جهات گوناگون باید در دستور کار متولیان توسعه حرمین شریفین شیراز باشد و میراث فرهنگی نیز باید در این زمینه بیشترین همراهی و همکاری را با تولیت و مدیریت حرم مطهر داشته باشد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار