علی نقی قاسمی مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی با بیان اینکه متوسط برداشت شلتوک حدود پنج تن درهکتار است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود، بالغ بر ۳۵ هزار تن شلتوک خشک ازهفت هزار هکتار مزارع زیر کشت برنج در کامفیروز جنوبی و تولید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۹۹۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ 03 October 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی نقی قاسمی مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی با بیان اینکه متوسط برداشت شلتوک حدود پنج تن درهکتار است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود، بالغ بر ۳۵ هزار تن شلتوک خشک ازهفت هزار هکتار مزارع زیر کشت برنج در کامفیروز جنوبی و تولید و روانه بازار شود.

او با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد برداشت برنج به صورت مکانیزه انجام می‌شود، افزود: مزارعی که دچار خوابیدگی هستند یا درقطعات کوچک کشت شده اند و یا دارای رطوبت بالا هستند به صورت سنتی برداشت می‌شوند.

قاسمی با اذعان به اینکه اینکه کشت برنج در کامفیروزغالبا با بهره گیری از آب رودخانه‌ها و چشمه سار‌های موجود صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اغلب مردم در کامفیروز با کشت و کار برنج امرار معاش می‌کنند، که با استفاده از آموزش‌های ترویجی، اقدامات خوبی در راستای تغییر الگوی کشت برنج در این منطقه صورت گرفته است که نتایج آن در سال‌های آتی مشخص خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه برنج کامفیروزی به دلیل کیفیت بالا و عطر و طعم مناسب، ازجایگاه ویژه‌ای برخوردار است، ابراز کرد: مهمترین ارقام برنج تولیدی در این شهرستان رقم چمپای کامفیروزی و انواع لنجان است که بازار پسندی خوبی دارد.

شهرکامفیروز در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب شیراز و ۹۰ کیلومتری غرب شهرستان مرودشت قرار دارد.

 

برچسب ها: برداشت ، برنج ، کامفیروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار