نماینده شیراز گفت: در شهرهایی مانند شیراز اگر با آمادگی وارد حوزه گردشگری شوند می‌توانند سهم بیشتری را نصیب خود کنند و تبدیل به قطب منطقه شد. خوشبختانه با یکدست شدن و همدلی حاکمیت در ایران تحقق این امر ممکن است و اگر قرار باشد عقب‌ماندگی در عرصه گردشگری جبران شود امروز وقت آن است.
کد خبر: ۹۹۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵ 03 October 2021

به گزارش تابناک فارس: نجابت با اشاره به سند چشم‌انداز توسعه کشور در افق ۱۴۰۴ گفت: طبق اسناد بالادستی تا ۴ سال دیگر ما باید بیش از ۵ درصد سهم بازار گردشگری جهان را از آن خود کنیم و سالانه ۲۰ میلیون گردشگر وارد ایران شود تا ۲ درصد درآمد کل گردشگری جهان معادل ۲۵ میلیارد دلار را نصیب اقتصاد کشور کنیم، اما متاسفانه وضعیت کنونی ما با چشم‌انداز تعیین شده فاصله بسیار دارد. با این وجود صنعت گردشگری در ایران و جهان در یک پیچ تاریخی قرار دارد که در صورت درک این موقعیت و شرایط و داشتن برنامه‌ه‎ای متناسب با آن، تحقق چنین چشم‌اندازی قابل دسترس است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با نزدیک شدن به پایان دوران پاندمی کوئید-۱۹، دنیا و صنعت گردشگری خود را برای مواجهه و بهربرداری از هجوم سونامی‌وار گردشگران آماده می‌کنند. در این میان ما به عنوان یکی از متنوع‌ترین و غنی‌ترین مقاصد گردشگران در جهان باید با تقویت سرمایه‌گذاری موثر در این بخش خود را آماده این موقعیت کنیم.

روح الله نجابت همچنین خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در بخش گردشگری کشور و توسعه‌ زیرساخت‌های مورد نیاز آن نه تنها باعث پیشرفت صنعت گردشگری می‌شود که موجب رشد و پیشرفت دیگر بخش‌ها از جمله راه، خدمات و دیگر بخش‌های متنوع اقتصاد می‌شود. یادمان باشد که جبران عقب افتادگی در دیگر صنایع و بازپس‌گیری بازارهای مقصد که عمدتا محصول تحریم‌ها بوده‌ است، نیازمند زمان و صرف سرمایه بسیار بیشتری‌ نسبت به صنعت گردشگری‌ است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به این دلایل جای شک نیست که در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کشور می‌بایست توسعه صنعت گردشگری در الویت قرار گیرد. توجه به گردشگری منجر به بالا رفتن اشتغال به طور مستقیم در این صنعت و به صورت غیر مستقیم در دیگر حرفه‌های وابسته می‌شود، تجارت نیز در بسیاری از عرصه‌ها توسعه یافته و ارز آوری تقویت شده و بازار رونق می‌گیرد.

نجابت با اشاره به مزایای متنوع صنعت گردشگری متذکر شد: رونق صنعت گردشگری هم‌زمان با تحقق اهداف اقتصادی باعث پیشرفت در دیگر زمینه‌ها و تحقق دیگر اهداف سند چشم‌انداز از جمله اهداف فرهنگی و اجتماعی خواهد شد و قدرت چانه‌زنی و دیپلماسی را بالا خواهد برد. با این اوصاف ما محتاج بررسی و بازنگری برنامه‌های تدوین شده و بازنویسی آنها هستیم و در این مسیر مجلس شورای اسلامی و دولت محترم نیازمند استفاده از تجربه و توان بخش خصوص و فعالان بخش گردشگری هستند.

 

برچسب ها: گردشگری ، نجابت ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار