نماینده شیراز با اشاره به قطع واردات لوازم خانگی از کره جنوبی گفت: این تصمیم دارای دو بعد سیاسی و اقتصادی بود که در بعد سیاسی لازم بود که کره جنوبی گوش‌مالی داده شود تا تابع بی‌ چون و چرای سیاست‌های آمریکا در مورد ایران نباشد.
کد خبر: ۹۹۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲ 03 October 2021

به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری افزود: نباید کار به گونه‌ای باشد که بازار ما در اختیار کشورهایی مثل کره جنوبی قرار گیرد و آنها هر وقت که بخواهند بیایند و هر وقت که بخواهند بروند و هر وقت که بخواهند دسترسی کامل و راحتی به بازار ما داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس اظهار داشت: در بحث تولید لوازم خانگی اختلاف چندانی بین شرکت‌های ایرانی و کره‌ای وجود ندارد و واقعیت این است که ما در این حوزه مزیت نسبی داریم و وضعیت تولید لوازم خانگی ما به گونه‌ای است که پاسخگوی نیاز داخل باشد.

قادری خاطرنشان کرد: واقعیت این است که نباید منابع ارزی محدودی کشورمان را صرف واردات لوازم خانگی کنیم و ما می‌توانیم به راحتی در داخل نیازمان را در این بخش تأمین کنیم.

نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس اظهار داشت: ما نباید در حوزه‌ای که مزیت نسبی داریم بازارمان را در اختیار شرکت‌های خارجی قرار دهیم بلکه باید در بین شرکت‌های تولیدکننده داخلی رقابت ایجاد کنیم و با تقویت برندهای داخلی زمینه‌ای را فراهم کنیم تا نیاز داخل برطرف شود.

برچسب ها: قادری ، کره جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار