رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: درصد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در افراد زیر ۵۰ سال قابل توجه است.
کد خبر: ۹۹۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ 04 October 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:دکتر مهرزاد لطفی از مردم استان فارس به ویژه جوانان خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی، توجه ویژه‌ داشته باشند.

دکتر مهرزاد لطفی با بیان این که مراجعه بیماران و موارد مشکوک ابتلا به کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته استان همچنان بالا است، اظهارداشت: هرچه این مراجعات بیشتر باشد نشان دهنده این است که حساسیت و توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کم شده که می‌تواند سبب اوج گیری مجدد کرونا باشد.

وی تصریح کرد: هرگونه سهل انگاری در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی، چرخش و شیوع بیشتر بیماری کووید۱۹ در استان و کشور را به دنبال دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از عموم مردم استان خواست تا دستیابی به ایمنی قابل قبول در سطح جامعه، از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.
دکتر لطفی گفت: مسافرت‌ها و حضور مردم د ر اماکن عمومی به ویژه در روز‌های تعطیل آخر هفته با توجه به کاهش گرمای هوا در استان افزایش داشته و باعث ایجاد تجمعات مختلف می‌شود که خود به منزله خطر گسترش بیماری و مواجهه با پیک‌های جدید بیماری است.

وی با بیان اینکه اکنون گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال بر علیه کروناویروس واکسینه می‌شوند، ادامه داد: مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به ۳ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۶۴۶ دوز رسیده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به این که واکسن کرونا به اندازه کافی در استان وجود دارد، از مردم خواست هرچه سریع‌تر برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون تعیین شده مراجعه کنند تا بتوانیم به هدف ایمنی جمعی در استان برسیم.
دکتر لطفی گفت: اکنون ۵۰ پایگاه تجمیعی، ۹۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی، ۱۵۳ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۸۸۹ خانه بهداشت و ۲۴۳ ایستگاه سیار در زمینه واکسیناسیون علیه کروناویروس در فارس فعال هستند.

برچسب ها: کرونا ، جوانان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار