کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: کهکشان مارپیچی NGC 300 در صورت فلکی سنگ‌تراش امشب _سه شنبه ۱۳ مهرماه_ قابل مشاهده است.
کد خبر: ۹۹۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ 05 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاطمه فخرایی فرد اظهار کرد: بارش شهابی زرافه‌ای سه‌شنبه _۱۳ مهرماه_ و چهارشنبه _۱۴ مهرماه_ فعال است. در این مدت هر زمان که کانون بارش در صورت فلکی اژدها در بالای افق قرار داشته باشد، امکان مشاهده شهاب‌واره‌ها وجود دارد و تعداد شهاب‌های قابل رؤیت زمانی که کانون بارش در آسمان در اوج باشد، افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: کانون بارش شهابی زرافه‌ای از مختصات رصدخانه لارستان دور قطبی است، یعنی همیشه بالای افق قرار دارد و کل طول شب این بارش فعال است؛ البته بهترین زمان رصد نیمه شب تا کمی قبل از طلوع خورشید است. انتظار می‌رود که این بارش شهابی حدود ساعت ۰۲:۰۰ بامداد چهارشنبه _۱۴ مهرماه_ به اوج فعالیت خود برسد. ZHR این بارش پنج است و چون زمان اوج بارش همزمان با ماه نو است، نور ماه تداخلی ایجاد نمی‌کند.

رصد کهکشان مارپیچی NGC300
کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: کهکشان مارپیچی NGC 300 در صورت فلکی سنگ‌تراش امشب _سه شنبه ۱۳ مهرماه_ قابل مشاهده است. رصد این کهکشان با میل ۳۷ درجه و ۴۱ دقیقه قوسی جنوبی در آسمان نیمکره جنوبی راحت‌تر است و از عرض‌های جغرافیایی ۳۲ درجه شمالی به بالا قابل مشاهده نیست.

وی تصریح کرد: کهکشان مارپیچی ذکر شده از مختصات رصدخانه لارستان، بین ساعات ۲۲:۳۲ تا ۰۱:۱۲ قابل مشاهده است و ساعت ۲۳:۵۲ در موقعیتی ۲۴ درجه بالاتر از افق جنوبی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد. کهکشان NGC 300 با قدر ۸.۱ کم نور است و مطمئناً با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست و باید با یک دوربین دو چشمی یا یک تلسکوپ مشاهده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار