مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از پایان برداشت ۴۵ تن عسل از ۶ هزار کلنی زنبور عسل در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 06 October 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: سید ناصر حسینی خرمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از پایان برداشت ۴۵ تن عسل از ۶ هزار کلنی زنبور عسل در این شهرستان خبر داد و گفت: در مرحله اول برداشت عسل در ارسنجان که از اوایل تیر ماه تا اواسط مرداد ماه انجام گرفت، بالغ بر ۳۰ تن عسل برداشت شد.

وی مرحله دوم برداشت عسل در این شهرستان را اواخر شهریور ماه اعلام کرد و افزود: در این مرحله نیز ۱۵ تن عسل تولید شده است.


حسینی خرمی با اشاره به آغاز کوچ زنبورستان های شهرستان به مناطق گرمسیری استان ابراز کرد: زنبورداران برای تولید عسل بیشتر، در فصل تابستان به مناطق سردسیر مانند پاسارگاد، اقلید، سمیرم و شهرکرد و در فصل زمستان به شهرهای جنوبی لار، لامرد و فیروز آباد در استان فارس و شهرستان جم در استان بوشهر کوچ می کنند.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه ۱۵۰ نفر زنبوردار در ارسنجان به این حرفه اشتغال دارند، گفت: این شهرستان بدلیل برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب، مراتع غنی پوشیده از گل ها و گیاهان وحشی و مزارع یونجه و کلزا، مستعد پرورش زنبور عسل و تولید عسل طبیعی است.


به گفته وی عسل علاوه بر دارا بودن ارزش غذایی بالا، در درمان سرفه، آسم، رفلاکس معده، تسکین و بهبود سریع زخم‌ و سوختگی، رفع بی‌خوابی، مبارزه با عفونت، درمان ریزش مو، پیشگیری از ابتلا به سرطان و جلوگیری از پیری زودرس موثر است.

برچسب ها: تولید ، عسل ، ارسنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار