نایب رییس کمیسیون جهش تولید با بیان اینکه ممنوعیت واردات می تواند به تولیدکننده حمایت کند، گفت: ما باید فضا را برای تولیدکنندگان داخل رقابتی کنیم.
کد خبر: ۹۹۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 06 October 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: جعفر قادری با اشاره به بحث ممنوعیت واردات لوازم خانگی گفت: همان گونه که ممنوعیت واردات می تواند به تولیدکنندگان داخلی کمک کند در داخل نیز باید فضا برای این تولیدکنندگان فراهم شود و فضا رقابتی شود که تویدکنندگان داخلی با هم رقابت کنند.

 

نایب رییس کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: نباید حمایت ها به گونه ای پیش برود که ما ممنوعیت واردات ایجاد کنیم اما در بازار داخل انحصار ایجاد شود. اگر شرایط را به سمت رقابتی شدن پیش بردیم و زمینه افزایش تولیدات و رقابتی شدن فضا فراهم شود، مصرف کننده ضرر نمی کند ولی اگر محدودیت ایجاد کردیم و فضا انحصاری شد، تولیدکننده منتفع می شود و مصرف کننده ضرر می کند و مشکلات جدی برای مردم ایجاد می شود.

 

وی تاکید کرد: ما باید بخشی از لوازم مورد نیاز مصرفی را از خارج وارد کنیم. وارد کردن قطعه بهتر از این است که ما محصول نهایی را وارد کنیم چرا که آن بخشی که قابل تولید در داخل کشور است می تواند در داخل تولید شود و به تولیدکننده ما کمک کند.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی می توانیم بخشی از کالا را از خارج وارد کنیم و بقیه آن را در داخل تولید کنیم، عقل و منطق ایجاب می کند که ما این گونه عمل کنیم. تحت این شرایط وضعیت ما به گونه ای می شود که با یکی دو پله عقب تر از بقیه می توانیم نیازهای بازار داخل را تامین کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار