نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در دوران تحریم، سفارتخانه‌ها به‌موجب مأموریت‌های ویژه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و وزارت امور خارجه موظف به تقویت دیپلماسی اقتصادی است.
کد خبر: ۹۹۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 06 October 2021

تابناک فارس به نقل از آنا: ابراهیم عزیزی  با اشاره به لزوم تقویت سفارتخانه‌های ایران اظهار کرد: در شرایط تحریمی، رایزن‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ظرفیت‌های فراوانی دارند و بهره‌گیری از نیروهای نخبه، کارشناس و کارآزموده برای حوزه‌های تخصصی خارج از مرزهای جغرافیایی امری ضروری است.

وی ادامه داد: سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران باید در تمامی حوزه‌ها کارآمد باشند؛ این سفارتخانه‌ها به نمایندگی از کشورمان در صف نخست مقابله با دشمن قرار دارند.

 

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصادی مقاومتی، سفارت‌خانه‌ها باید برای بازارگشایی در کشورهای منطقه و جهان، تقویت صادرات و افزایش تبادلات اقتصادی برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند.

عزیزی بیان کرد: در دوران تحریم، سفارتخانه‌ها باید به‌موجب مأموریت‌های ویژه، بیشتر مورد توجه قرار گیرند و وزارت امور خارجه موظف به تقویت دیپلماسی اقتصادی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌تواند بخشی از نیازهای داخلی و حتی نیاز کشورهای منطقه را پوشش دهد و دولت با اعتقاد به توانمندی داخلی، مسیر کشور را به سمت استقلال اقتصادی متمایل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار