نرخ تورم سال منتهی به هر ماه، از محاسبه درصد تغییر متوسط شاخص CPI (شاخص قیمت مصرف‌کننده )در دوازده ماه منتهی به ماه مورد نظر نسبت به دوره مشابه قبل به دست می‌آید. بدیهی است چنانچه ماه مورد نظر اسفند باشد، به آن نرخ تورم سال مورد نظر نسبت به سال قبل می‌گویند.
کد خبر: ۹۹۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 06 October 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: نرخ تورم سال منتهی به هر ماه، از محاسبه درصد تغییر متوسط شاخص CPI (شاخص قیمت مصرف‌کننده) در دوازده ماه منتهی به ماه مورد نظر نسبت به دوره مشابه قبل به دست می‌آید. بدیهی است چنانچه ماه مورد نظر اسفند باشد، به آن نرخ تورم سال مورد نظر نسبت به سال قبل می‌گویند.

این نرخ تورم به‌ترتیب در استان‌های فارس، لرستان، کرمانشاه، البرز، خراسان‌رضوی، ایلام و خراسان شمالی بالاترین رتبه را داشته است.

همچنین استان قم پایین‌ترین نرخ تورم سالانه را به‌خود اختصاص داده و در مقایسه با فارس شکاف ۱۴٫۴ درصدی را رقم زده است بنابراین پیش‌بینی می‌شود در صورت ادامه روند صعودی نرخ تورم، دست‌کم نیمی از استان‌های ایران در مهرماه با تورم بالای ۵۰درصدی مواجه شوند.

امید است که با رویکار آمدن دولت جدید و انتصاب مسئولین اجرایی در استان فارس شاهد تغییرات شگرفی باشیم.

رتبه نخست استان فارس در جدول تورم کشور/ قطب کشاورزی ایران نیازمند طرح های راهبردی است

گفتنی است استان فارس رتبه نخست تولید محصولات کشاورزی، زراعی و باغی کشور بوده و با توجه به موقعیات جغرافیایی و وسعت خود دارای ظرفیت ها و پتانسیل های مناسبی است که می تواند با جذب سرمایه رونق بخش اقتصاد کشور باشد بنابراین نیاز برنامه ریزی راهبردی و پروژه های کلان در تمامی زمینه ها با محوریت توسعه همه جانبه به شدت احساس می شود.

برچسب ها: تورم ، فارس ، رتبه نخست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار