نماینده فسا درباره اینکه چه کسانی مجاز به واردات خودرو هستند، توضیح داد: اول اینکه در ازای واردات خودرو می‌توان خودرو صادر کرد تا خودروسازان بتوانند خودروی ساخت داخل را صادر کنند. همچنین، قطعه‌سازان هم می‌توانند در ازای صادرات قطعه، خودرو وارد کنند. حتی افراد عادی و کسانی که در خارج از کشور ارز در اختیار دارند و تعهد ارزی به کشور ندارند، می‌توانند خودرو وارد کشور کنند، لذا با این شرایط ارز از کشور خارج نمی‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲ 06 October 2021

به گزارش تابناک فارس: نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی درباره عرضه خودرو در بورس کالا به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: برای از بین بردن بازار ثانویه، رقابتی شدن و تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو، موضوع عرضه خودرو در بورس کالا از جمله طرح‌هایی بود که مجلس یازدهم آن را در دستور کار قرار داد.

وی اظهار کرد: بیشترین تاثیر این طرح در کنترل سوداگری است؛ یعنی راه خرید و فروش‌های کاذب و سودجویانه که فضا را ملتهب می‌کند، می‌بندد و از این که خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای باشد جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، به ارتقای کمی و کیفی خودروسازی و قطعه‌سازی کمک می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان باید قیمت تمام شده (مشخصات و قیمت قطعات و غیره) را به صورت برخط اعلام کنند تا متقاضیان از آن مطلع شوند.

 

برچسب ها: فیروزی ، خودرو ، بورس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار