تنگ رودبال در ۱۵ کیلومتری فیروزآباد قرار دارد که با دیواره‌های پر از سبزه،درختان بید و درختچه‌های زیبای اطراف تنگه تصویری زیبا و به یادماندنی را در ذهن هر بیننده ایجاد می کند.
کد خبر: ۹۹۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 07 October 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: تنگه ها همان آبراه هایی است که دو بخش بزرگ آب را به هم وصل می کند و باعث جدایی دو بخش بزرگ خشکی می شود.

بعضی از تنگه ها برای طبیعت‌گردی و ماجراجویی محل مناسبی هستند اما برخی دیگر موقعیت‌های خطرناکی دارند و فقط برای تماشا کردن پیشنهاد می شود.

تنگه ها هم مانند بسیاری از پدیده های طبیعی دیگر در گوشه و کنار استان زیبای فارس وجود دارند که باعث جذب گردشگرانی از سراسر ایران می شوند.

داشتن طبیعتی زیبا، تماشای رودخانه ها و تفریحات مهیج، از مهم ترین دلایلی است که گردشگران را برای رفتن به این مناطق تشویق می کند.

تنگه رودبال فیروزآباد سفری دلپذیر به ژرفای طبیعت

تنگ رودبال یکی از جاذبه های زیبای طبیعت است که در ۱۵ کیلومتری شهرستان فیروزآباد قرار دارد و برای رسیدن به این تنگه باید از مسیر شهر فیروزآباد به سمت قیرو کارزین رفته و ۵ کیلومتر بعد از روستای روزبه دان و جایدشت به دوراهی روستای رودبال می رسیم.

برای طی کردن مسیر کامل تنگه ابتدا باید مسیری را در دل کوه و حاشیه رودخانه طی کنید و بعد دل به آب بزنید و با موج های رود همراه شوید، یک کوه را دور بزنید زیرا رفتن به این مناطق به فصل های سال بستگی دارد.

انواع و اقسام درختان در آن منطقه وجود دارد از جمله بادام کوهی، بنه و مورد.

وجود درختچه های زیبای مورد در اطراف این تنگه زیبایی آن را دوچندان کرده است و میوه و برگ و ریشه این گیاه خواص ضدباکتریایی و آنتی بیوتیک دارند.

بعد از تماشای این طبیعت زیبا باید دل به آب بزنید و در این سفر چند دست لباس اضافه و گرم، حوله و کفش مناسب برای وارد شدن به رودخانه به همراه داشته باشید.

تنگه رودبال فیروزآباد سفری دلپذیر به ژرفای طبیعت

مزیت تنگ رودبال نسبت به تنگه های مشابه این است که گردشگر با هر توانایی جسمی و سنی می تواند از آن لذت ببرد و تا مسیر دلخواه برود و برگردد، ساکنان محلی فارسی زبان و بسیار با محبت هستند.

برای استراحت کردن می توانید از سایه های درختان سر به فلک کشیده که همگی دست به دست هم داده اند و سایه هایی خنک را برای پذیرایی از مهمانان آماده کرد ه اند، استفاده کنید و با خیالی راحت و در فضایی آرام و دلنشین و دور از هیاهو و سر و صدا یک روز به یادماندنی را در دفتر خاطراتتان رقم بزنید.

اینجا، ساعت ها می توانی در کنار آب بنشینی و به صدای گوش نواز آن دل بسپاری و تمام هم و غم ها را فراموش کنی و با نگاه کردن به سبزه ها و درختان زیبا آرامش بگیری و هوای پاک را به ریه خود هدیه دهید.

برای اقامت در شب ها، باید چادر مسافرتی به همراه داشته باشید زیرا اقامتگاه خاصی در این منطقه ساخته نشده و بیشتر گردشگران برای دیدن این تنگه و مناظر آن، سفرهای یک روزه را برنامه ریزی می کنند اما جای خانه های بوم گردی و فضاسازی برای شب ماندن گردشگران در این منطقه بسیار خالی است.

توصیه می شود اگر می خواهید مسیر تنگه را کامل بپیمایید، از صبح خیلی زود شروع کنید تا برگشت شما به شب و تاریکی هوا نخورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار