متخصص تغذیه از روسیه، نوشت: اگر سیب ترش با معده خالی خورده شود، واکنش در بدن افزایش می‌یابد، زیرا سیب‌های تازه پر از اسید هستند که متابولیسم بدن و معده را سرعت می‌بخشد.
کد خبر: ۹۹۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 07 October 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: النا سولوماتینا، متخصص تغذیه از روسیه در مقاله‌ای نوشت که سیب خوردن به مقدار زیاد، چقدر خطرناک است؛ این میوه می‌تواند در افراد با معده‌ای با اسیدیته بالا، ناراحتی ایجاد کند.

او معتقد است که اگر سیب ترش با معده خالی خورده شود، واکنش در بدن افزایش می‌یابد. دلیل آن این است که سیب‌های تازه، پر از اسید هستند که متابولیسم بدن و معده را سرعت می‌بخشد.

سولوماتینا می‌افزاید: کسانی که دستگاه گوارش آنها با مشکل روبرو شده است، سیب را باید با احتیاط مصرف کنند و برخی افراد که اصلاً غذا نمی‌خورند یا فقط غذای پخته می‌خورند نیز نباید به گوارش خود با سیب خوردن آسیب بزنند.

به گفته یک متخصص دیگر، سیب‌ شیرین برای دیابتی‌ها خطرناک بوده، زیرا حاوی ساکارز (نام علمی شکر) است. البته، این متخصص اظهار داشت که سیب یک محصول کم کالری و سالم بوده که حاوی ویتامین‌ها و فیبر زیاد است.

ریما مویسنکو، معتقد است که بیش از حد سیب نخورید تا فشار به معده وارد نشود. بهتر است در نیمه نخست روز، سیب بخورید تا زمان کافی برای هضم آن وجود داشته باشد. میزان معمول روزانه سیب خوردن به‌عنوان میوه تازه، در اواخر تابستان و اوایل پاییز، به میزان ۳۰۰ گرم است.

او می‌افزاید: در زمستان و بهار، ۱۰۰ گرم سیب، کافی است. در روز‌ها و فصل‌هایی که سیب تازه وجود دارد، ۳۰۰ گرم سیب کافی است که می‌توانید این مقدار سیب را بخورید و سلامتی خود را افزایش دهید.

پیش از این، یک مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، با شرکت ۴۰ فرد میان‌سال انجام شد و نشان داد که نیمی از این افراد، روزانه دو عدد سیب می‌خوردند و نیمی از آنها به مدت دو ماه، آب سیب می‌نوشیدند. پس از مدتی، گروه‌ها جای خود را عوض کردند. حداکثر کلسترول در میان شرکت‌کنندگانی که سیب می‌خوردند، ۵.۸۹ و آنها که هفته‌ها آب سیب می‌نوشیدند، ۶.۱۱ بود.

برچسب ها: سیب ، عوارض خوردن سیب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار