براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمار مربوط به بیماران سرپایی و بستری به کندی در حال کاهش است که نشانگر ادامه‌دار بودن موج پنجم کرونا است.
کد خبر: ۹۹۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ 07 October 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آخرین بررسی رنگ‌بندی استان‌ها نشان از تغییر محسوس شهرهای استان فارس از وضعیت پرخطر به سمت کم خطر یا خطر متوسط است. بر این اساس در حال حاضر 2 شهرستان فیروزآباد و مهر در استان به رنگ آبی درآمدند که نشان از وضعیت کم خطر این شهرستان‌ها دارد.

همچنین 14 شهرستان استان که شیراز نیز جزئی از اینها است در حالت نارنجی یا خطر متوسط و مابقی در وضعیت زرد هستند که در صورت جدیت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن می‌توان امیدوار بود وضعیت کل استان به زودی به رنگ آبی و زرد درآید.

هر چند بررسی‌ها نشان از نزولی‌شدن شیب ابتلا به کرونا و تثبیت آن می‌دهد اما نباید از گونه‌های جدید کرونا و هشدار بابت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غافل شد به ویژه اینکه با سردشدن هوا زمینه برای گسترش بیماری‌های ویروسی بیشتر می‌شود.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع بیماری کووید19 تاکنون یک میلیون و 362 هزار و 195 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده 408 هزار و 294 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون 192 هزار و 892 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 43 هزار و 442 بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، 451 هزار و 736 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

با اعلام جان باختن 11 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به 6 هزار و 726 نفر رسیده است.

بر این اساس 296 بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا طی 24 ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شدند و هم اکنون دو هزار و هفت بیمار در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد 181 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین بر اساس این اعلام آمار مربوط به بیماران سرپایی و بستری به کندی در حال کاهش است که نشانگر ادامه‌دار بودن موج پنجم کرونا است.

برچسب ها: کروتا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار